טלקום איטליה תתמודד במכרז של חברת החשמל

מנהל בכיר בחברת טלקום איטליה הגיע לישראל על מנת לקדם את המהלך להתמודדות של החברה הבת מד נאוטילוס במכרז תשתיות התקשורת של חברת החשמל

מנהל בכיר בחברת טלקום איטליה הגיע לישראל בשבוע שעבר, על מנת לקדם את המהלך להתמודדות של החברה הבת מד נאוטילוס במכרז תשתיות התקשורת של חברת החשמל. מד נאוטילוס מפעילה את הכבל התת ימי שמחבר את ישראל לעולם. ל"גלובס" נודע שטלקום איטליה הגישה בקשה שמשרד התקשורת יתיר לה להתמודד במכרז, מפני שעל פי התנאים כרגע, מי שיש לו רישיון מפעיל מהמשרד אינו יכול להתמודד במכרז, שמיועד רק לשחקנים חדשים.

טלקום איטליה מעוניינת להתמודד במכרז ומחכה שהמשרד יפרסם את השלב הראשון שלו - לקבלת מידע ותגובות מהשוק (RFI).

מד נאוטילוס רואה ערך בחיבור שבין הכבל התת ימי שלה, למיזם המתוכנן של פריסת סיבים אופטיים לבתים ברחבי הארץ, ומכאן שהיא מעוניינת לקדם את ההיתרים שיאפשרו לה להתמודד בו. מתחרתה של מד נאוטילוס, חברת טמרס טלקום, הייתה בסיטואציה דומה וביקשה היתר להתמודד במכרז מאותה סיבה שמד נאוטילוס מבקשת כעת.

משרד התקשורת מעוניין ששחקנים חדשים ייכנסו לשוק התקשורת ולא שחקנים שכבר פעילים בשוק ויש להם רישיונות הפעלה, על מנת לעודד מתחרים חדשים. אלא שגם טמרס טלקום, שהודיעה על כוונתה להתמודד במכרז חח"י, וגם מד נאוטילוס, שלשתיהן יש רישיונות הפעלה, לא נתפסות במשרד התקשורת כשחקניות שממש מתחרות בשוק על כיסם של הצרכנים, ולכן קל למשרד לאפשר להן להתמודד במכרז תחת הגבלות ותנאים שונים.

גם משרד התקשורת ורשות ההגבלים העסקיים עוסקים בבדיקת מעמדה של מד נאוטילוס בשוק, על רקע היותה מונופול בשוק הכבלים התת ימיים במשך זמן רב והחשש שתנקוט במדיניות תעריפים אגרסיבית לנוכח כניסת שחקנים חדשים לשוק