קבוצת אי.די.בי בוחנת שינויים מבניים בקבוצה

כך עולה מהודעה שפרסמה הקבוצה לבורסה: בוחנת אפשרות ביצוע מיזוגים בין אידיבי אחזקות, אידיבי פיתוח, כור ודיסקונט השקעות ■ ועדת הריכוזיות: הפרדה בין החזקות ריאליות והחזקות פיננסיות תוך ארבע שנים

כשבוע לאחר פרסום עיקרי המלצות ועדת הריכוזיות, קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר דיווחה היום (ד') לבורסה כי היא בוחנת שינויים מבניים בקבוצה וכמו כן בוחנת אפשרות ביצוע מיזוגים בין אידיבי אחזקות , אידיבי פיתוח, כור ודיסקונט השקעות.

"טרם התקבלו החלטות קונקרטיות ואין כל ודאות לביצועם של השינויים המבניים", כך מבהירה החברה. הודעה זו מגיעה על רקע מסקנות הוועדה להגברת התחרותיות הידועה בשמה ועדת הריכוזיות בראשותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי ומנכ"ל משרד האוצר, חיים שני. נוחי דנקנר, יצחק תשובה וצדיק בינו הם שלושה מהטייקונים שצפויים בעיקר להיות להיות מושפעים מהמלצות "ועדת הריכוזיות".

עיקרי המלצות ועדת הריכוזיות - הפרדה בין אחזקות ריאליות לפיננסיות: מי שמחזיק בגוף ריאלי משמעותי (עם הכנסות מעל 8 מיליארד שקל בשנה או מאזן מעל 20 מיליארד שקל) ובגוף פיננסי משמעותי (מנהל מעל 50 מיליארד שקל), יהיה חייב תוך ארבע שנים למכור אחד מהם.

עוד עולה מהמלצות ועדת הריכוזיות כי דירקטורים לא יוכלו לכהן בו-זמנית בגוף פיננסי משמעותי ובגוף ריאלי משמעותי

עוד עולה מעיקרי המסקנות, הגבלת אשראי מגופים מוסדיים - חיזוק המגבלות על חשיפתם של גופים מוסדיים לתאגיד בודד ולקבוצת לווים (בדומה למגבלות הפיקוח על הבנקים).

על רקע הודעת החברה היום, נזכיר כי חברת אי.די.בי הודיעה לפני כשבוע לבורסה על הפסקת המגעים למכירת כלל ביטוח לקרן פרמירה. זאת לאחר ש"גלובס" חשף את הקשיים בעסקת המכירה, ויומיים לאחר שוועדת הריכוזיות פרסמה את המלצותיה - המעניקות לאי.די.בי פרק זמן של עד ארבע שנים למכירת חברת הביטוח.

על פי ההערכות, ימתין דנקנר להתאוששות שוק המניות, ש"קילף" כמחצית משווי כלל ביטוח מאז תחילת השנה (ירידה שעיקרה נזקף לחודשיים האחרונים), בטרם יחדש את ניסיונות המכירה של החברה. (לסיפור המלא)