אירופה: הוארך תוקף הצו המונע מסחר בשורטים

הצו באיטליה הוארך עד ה-11 בנובמבר ■ בספרד הצו האורך "עד שמצב השוק ירשה להסיר אותו" ■ "הצווים האלה לא אפקטיבים, ולא משרתים את המטרה שלהם"

הרשויות הרגולטוריות בספרד ואיטליה הודיעו על הארכת תוקף הצו שניתן בחודש שעבר האוסר על מסחר בשורטים של הבנקים באירופה, וזאת במטרה למנוע את העצבנות בשווקים שאפיינה את חודש אוגוסט.

הרשות האירופית למניות, שהינה הגוף הרגולטורי בנושא מסחר פיננסי באיחוד האירופי, הודיעה על המהלך בהודעת אימייל שנשלחה לסוכניות הידיעות. התוקף של הצו בספרד יהיה עד "שהמצב בשווקים ירשה להפסיק אותו". אילו באיטליה תוקף הצו יהיה עד ה-11 בנומבר, בדומה למועד הסרת צו דומה בצרפת שהודיעה על מהלך דומה באוגוסט.

מדד הבנקים של סוכנות בלומברג ירד ב-10% מאז שהצו נכנס לתוקפו ב-12 באוגוסט. מניית הבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל ירדה ב-18% ואילו מניית הבנק האיטלקי יוניקרידט ירדה ב-26.6%.

יש כמה אנליסטים שמטילים ספק באפקטיביות של הצו הזה, "השימוש בצו הזה לתקופה ממושכת יכול לפגוע בתיקונים הכרחיים בשוק", אמר ריצ'ארד ריד, מנהל מחקר במכון הבינלאומי לרגולציה פיננסית. "לא ברורה האפקטיביות של צווים כאלה, שכן ראינו תנודתיות חריפה בשווקים בזמן שהצווים הללו היו בתוקף".