אכזבה לקראת השקת אייפון 5? עדות למכשיר משודרג בלבד

יומיים בלבד לפני האירוע המדובר של אפל, בו היא צפויה להכריז על הדור החמישי של מכשיר האייפון, מידע שנשלף מגרסת האייטיונס האחרונה מנמיך את הציפיות ומצנן את ההתלהבות ממכשיר חדש לחלוטין

השעון מתקתק ומיליוני חובבי גאדג'טים סופרים את הדקות לקראת האירוע הרשמי של אפל ביום ג' (19:00 בערב שעון ישראל) בו תכריז החברה על הדור החמישי של מכשיר האייפון. כמיטב המסורת של החודשים הקודמים להשקות מוצרים חדשים של אפל, הרשת עמוסה בשמועות והדלפות בנוגע לדור החדש, שכבר זכה לשם אייפון 5 (iPhone 5), עם שלל השערות ועיצובי קונספט המציגים את אחד ממכשירי הסלולר היפים והמתקדמים ביותר בשוק.

אך שמועות לחוד ועובדות לחוד. על פי דיווחים שהתפרסמו ביממה האחרונה בשלל הבלוגים הטכנולוגיים ברחבי הרשת, ככל הנראה שאין סיבה לחכות בקוצר רוח לאירוע ההכרזה בעוד יומיים. אחרי חפירה מעמיקה בקבצים השונים בגרסת הבטא האחרונה של תוכנת האייטיונס ששוחררה למפתחים, נמצאו עדויות למכשיר אייפון העונה לשם אייפון 4s בלבד ולא אייפון 5.

כבר תקופה ארוכה שהשמועות מדברות על השקת שני מכשירי אייפון חדשים: מכשיר אייפון 4 משודרג שמיועד לשווקים מתפתחים ובמחיר נמוך יותר באופן יחסי, ומכשיר אייפון חדש לחלוטין בעל עיצוב חדש ושידרוגי חומרה משמעותיים מהדור הקודם. עדויות למכשיר אייפון 4s התפרסמו לראשונה כבר בחודש שעבר, והאתר 9to5mac מציין כי העדות האחרונה שנחשפה גם אז וגם ביממה האחרונה עושות סוף כמעט מוחלט לשמועות על אייפון 5.

ובאותה נשימה, בלוג הטכנולוגיה Gizmodo, שכבר חשף בשנה שעברה את האייפון 4 חודשיים לפני ההשקה הרשמית שלו, פרסם אמש תמונות של מה שלטענתו נראה כמו מכשירי אייפון 4 חדשי וזולים יותר אשר צולמו במפעל של פוקסקון בברזיל. בנוסף לשמועות על שני אייפונים חדשים (4s ואייפון 5), השמועות מדברות גם על מכשיר אייפון 4 בייצור חדש שיהיה זול ונגיש יותר ולמעשה יחליף את האייפון 4 הנוכחי.

ולא רק אייפון

עם כל הכבוד וההדר שיש לחובבי הטכנולוגיה והגאדג'טים למכשירים של אפל, הציפייה הדרוכה לאירוע הקרוב נובעת גם מלראות מי יהיה על הבמה. כזכור, לפני שבועות ספורים עזב סטיב ג'ובס את תפקידו כמנכ"ל החברה בעקבות ההחמרה במצבו הבריאותי ממחלת הסרטן שממנה הוא סובל. במקומו של ג'ובס מונה טים קוק, מי שהיה סמנכ"ל התפעול של החברה והמנכ"ל בפועל בזמן חופשות המחלה של ג'ובס.

למעבר למכשיר כזה או אחר שתציג אפל, ישנה חשיבות גדולה מאוד למשקיעים ולמעריצים כאחד שמצפים לראות כיצד תיראה אפל ביום שאחרי סטיב ג'ובס. אם אכן ישנו אייפון 5, ולא רק אייפון 4 משופר, זהו עדיין, ללא ספק, מכשיר שנוצר ונבנה לחלוטין על ידי ג'ובס עצמו. אך האם הוא יהיה זה שיציג אותו וייתן למעריצים ומשקיעים הופעה אחרונה, או שמא עידן טים קוק יתחיל רשמית על הבמה ביום שלישי? דבר אחד בטוח: הכל יתבהר בקרוב.