בעלי מניות מיעוט בא. לוי ועילדב עושים שרירים

יבואן הרכבי רוני קז והפרסומאי דודי שמעוני חברו כדי להתנגד לתנאי העסקתו של יו"ר עילדב, רוני שטרנבך ■ בעלי מאה נט, דני נוריאל, יוצא נגד העסקת שלושת האחים לוי בחברת א. לוי

בשתי חברות השקעה, עילדב וא. לוי, מתמודדים בימים אלו בעלי השליטה עם אופוזיציה לאישור תנאי העסקתם, מצד בעלי מניות מיעוט. ההתנגדות מוסברת על-ידי הבעלים, בניסיון של בעלי מניות המיעוט ללחוץ עליהם לרכוש את מניותיהם בשתי החברות. למחזיקי מניות המיעוט משקל רב באישור הסכמי השכר, המחייבים רוב של מחצית מהמניות שלהן אין עניין אישי בהחלטה.

בעוד שלושה שבועות מתוכננת אסיפה, שבה יתבקשו בעלי המניות בחברת ההשקעות א. לוי להאריך בשלוש שנים את הסכם העסקתם של האחים עזרא, אברהם ויונה לוי. לקראת האסיפה דורשת חברת מאה נט של דני נוריאל (המחזיקה בכ-7.4% מהון החברה), להפסיק את כהונת האחים על רקע הפסדים של כ-65 מיליון שקל בשנה וחצי האחרונות. דמי הניהול שקיבלו השלושה ב-2010, באמצעות חברת הניהול טל-אי, עמדו על 4.3 מיליון שקל.

במאה נט סבורים, כי יש להטיל את האחריות להידרדרות במצב החברה על האחים לוי, ומציינים: "ניתן להניח, כי אם מנכ"ל שאינו קשור לבעלי השליטה בחברה, היה מביא את החברה למצבה כפי שהוא כיום, היה דירקטוריון החברה פועל למציאת מחליף לו".

חברת א. לוי פרסמה היום התייחסות של עזרא לוי, מנכ"ל משותף, שבה הוא מציין כי התייחסותו של נוריאל "אינה חושפת התמונה המלאה לגבי המניעים שהביאו אותו לפעול לפרסום ההודעה" . לפי לוי, ההודעה "היא חלק ממסכת ממושכת של לחצים המופעלים מצידה של מאה נט על החברה ובעלי השליטה בה. לחצים אשר בבסיסם עומד ניסיון להשתמש בכוח ההצבעה של מאה, על מנת למכור את החזקותיה בחברה לבעלי השליטה בה, במחירים גבוהים מאלה שבהם נסחרת מניית החברה בבורסה".

"מרכיב האופציות לא נשקל"

ומא. לוי לעילדב: על רקע זימון אסיפה כללית לאישור חידוש תנאי העסקתו של היו"ר והבעלים, רוני שטרנבך, חברו יבואן הרכב רוני קז (המחזיק 3.5% ממניות עילדב) והפרסומאי דודי שמעוני (המחזיק 9.5% מהמניות) כדי לטרפד את המהלך.

עילדב זימנה אסיפת בעלי מניות, שבה תובא לאישור העלאת שכרו החודשי של שטרנבך בכ-28% ל-105.5 אלף שקל, והקצאה של כתבי אופציות שיהוו 3% מהונה של עילדב. בשבוע שעבר קיבלה החברה פנייה מצמד בעלי המניות, המעלה טענות נגד הסכם הניהול של שטרנבך. במכתב ציינו קז ושמעוני, כי "ועדת הביקורת והדירקטוריון של החברה לא שקלו כלל את מרכיב האופציות הכלול בהסכם הניהול החדש".

השניים דורשים מעילדב הסבר לצמצום שחל לטענתם בתפקידי היו"ר, ונימוק לאישור רכיב האופציות הכלול בהסכם. כמו כן הם דורשים שלצורך אישור תנאי העסקתו של שטרנבך, תוגדר חברת ירח עיצובים, שבאמצעותה מחזיק איש העסקים אבי בגס ב-8% ממניות עילדב, כבעלת עניין. זאת מאחר שעילדב מחזיקה כ-25% ממניות קו מנחה שבשליטת בגס, ושטרנבך אף מכהן בה כדירקטור.

עילדב מצידה טוענת, כי הגורמים הרלוונטיים בחברה "נתנו דעתם למרכיב האופציות בהסכם הניהול, וכי הדבר יובהר במסגרת דוח עסקה מתוקן שהחברה תפרסם בימים הקרובים. החברה סבורה כי אין להידרש לטענה". בעניינה של ירח עיצובים מסבירים בעילדב, כי "מדובר בטענה המועלית טרם זמנה, התוקפת סיטואציה אשר טרם באה אל העולם".

בעילדב מעריכים, כי עמדת שני בעלי המניות "מונעת ממטרות פרטיות שלהם ולא משיקולים של טובת החברה", ורומזים לרצונם של קז ושמעוני למכור את מניותיהם לחברה בפרמיה משמעותית על מחיר השוק: "החברה מצרה על כך שאדם (רוני קז) אשר אינו נמנה עם בעלי מניותיה, ואין לו כל היכרות עם מנהליה, רוכש מניות של החברה בסמוך למועד הקובע לצורך השתתפות באסיפה הכללית, ובוחר מיד לנגח את החברה ואת מנהליה וזאת באמצעות מכתבי עו"ד ופנייה לתקשורת".