אנלייט: רישיון מותנה להקמת חווה סולארית בהספק 3 מגה וואט

החברה תשקיע כ-40 מיליון שקל בהקמה ■ צופה תקבולים שנתיים של 6.5 מיליון שקל למשך 20 שנה ממכירת חשמל לחברת החשמל

אנלייט אנרגיה הודיעה היום (ד') כי קיבלה רישיון מותנה מרשות החשמל להקמת חווה סולארית בינונית בהספק מותקן של 3 מגה וואט במושב עידן שבערבה התיכונה.

עלות הקמת הפרויקט מוערכת ב-40 מיליון שקל, והתקבולים הצפויים ממכירת החשמל לחברת החשמל מוערכים בכ-6.5 מיליון שקל לשנה, למשך 20 שנה.

מדובר ברישיון מותנה חמישי שאנלייט קיבלה מרשות החשמל להקמת מערכת פוטו וולטאית בינונית. החברה קיבלה רישיונות מותנים להקמת 4 מערכות בינוניות נוספות בהיקף מצטבר של קרוב ל-7 מגה וואט בישובים כרמים, גזית, רמת מגשימים ויונתן.

בנוסף, אנלייט השלימה בשנתיים האחרונות הקמה של למעלה מ-100 מערכות סולאריות בהיקפים שונים ברחבי הארץ והשקעה בפארקים סולאריים באיטליה, בהספק מותקן כולל של כ-8 מגה וואט.

גלעד יעבץ, מנכ"ל החברה, אמר כי "בשנה האחרונה הרחבנו משמעותית את פעילותינו בפרויקטים הכוללים ייזום, תכנון והקמה של מערכות בינוניות, כשלחברה בעלות מלאה או חלקית על מרבית הפרויקטים. בכוונתנו להמשיך ולהתרחב משמעותית כשחקן מוביל בתחום האנרגיה המתחדשת באמצעות השקעות חדשות והרחבה של פרויקטים בישראל ובשוק הבינלאומי, הן בתחום הסולארי והן בתחום אנרגיית הרוח".