גייטס: "עצוב"; צוקרברג: "אתגעגע"

אובמה: "ג'ובס היה נועז מספיק כדי להאמין שהוא יכול לשנות את העולם ומוכשר מספיק כדי לעשות זאת" ■ ביל גייטס: "היינו חברים ומתחרים במשך 30 שנה - יותר ממחצית חיינו"

המייסד והמנכ"ל המיתולוגי של חברת אפל, סטיב ג'ובס, הלך לפנות בוקר לעולמו בגיל 56 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. מטבע הדברים הבלוגספירה כולה גועשת, ורבים מחבריו, יריביו ועוד אנשים מובילים בתעשייה פרסמו במהלך השעות האחרונות מילות פרידה והספד לאדם יחיד במינו:

נשיא ארה"ב, ברק אובמה: "מישל ואני התעצבנו מאוד לשמוע על לכתו של סטיב ג'ובס. סטיב היה מגדולי הממציאים האמריקניים - אמיץ מספיק לחשוב שונה, חצוף מספיק להאמין שהוא מסוגל לשנות את העולם ומוכשר מספיק בכדי לעשות את זה".

אחד ממייסדי גוגל, סרגיי ברין: "סטיב, התשוקה שלך למצויינות מורגשת על ידי כל מי שאי פעם נגע במוצר של אפל (כולל המקבוק שבאמצעותו אני כותב ממש עכשיו)".

שותפו של ברין בהקמת גוגל, לארי פייג': "הוא תמיד יכל להגיד במספר מילים בודדות את מה שהיית אמור לחשוב, לפני שחשבת על זה. ההתמקדות שלו בחווית המשתמש תמיד הייתה השראה עבורי".

מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס: "העולם רואה לעיתים נדירות מישהו שהייתה לו את ההשפעה המוחלטת עליו , כמו שהייתה לסטיב, וההשלכות מכך יורגשו במשך דורות רבים".

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג: "סטיב, תודה לך שהיית מורה דרך וחבר. תודה שהראית שמה שאתה בונה מסוגל לשנות את העולם. אני אתגעגע אליך".

מייסד טוויטר, דיק קוסטלו: "פעם בכמה זמן, באופן נדיר, מגיע מישהו שלא רק מרים את הרף, אלא יוצר סטנדרט חדש לגמרי. RIP Steve Jobs".

יו"ר גוגל, אריק שמידט: "סטיב ג'ובס הוא המנכ"ל המצליח ביותר בארה"ב ב-25 שנה האחרונות. באופן ייחודי הוא שילב מגע של אמן עם חזון הנדסי בבניית חברה יוצאת מן הכלל... אחד המנהיגים האמריקניים הגדולים בהיסטוריה".

מנכ"ל סמסונג, צוי ג'י-סונג: "רוח החדשנות וההישגים יוצאי הדופן של סטיב ייזכרו לנצח על ידי אנשים ברחבי העולם".

מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס: "סטיב היה מורה לכל מי שהיה מקשיב, והיום הוא יום עצוב מאוד לכל מי שאיכפת לו מחדשנות וסטנדרטים גבוהים".

ראש עיריית ני-יורק, מייקל בלומברג: "הערב, איבדה אמריקה גאון שייזכר ביחד עם אדיסון ואיינשטיין, ורעיונותיו עו יעצבו את העולם לדורות הבאים. שוב ושוב, במשך 4 העשורים האחרונים, סטיב ג'ובס ראה את העתיד והוא הביא אותו לחיים הרבה לפני שמרביתה אנשים ראו בכלל את האופק".

מנכ"ל ניוז-קורפ, רופרט מרדוק: "היום, איבדנו את אחד היוצרים, החושבים והיזמים המשפיעים ביותר בכל הזמנים. סטיב ג'ובס היה פשוט המנכ"ל הגדול ביותר בדורו".