לאחר שספגו מכה במפולת: 4 אג"ח קונצרניות מומלצות

האג"ח הקונצרניות איבדו אחוזים ניכרים מערכן, וחלקן אף נסחרות ב"תשואת זבל" ■ קבלו את רשימת המומלצות להשקעה מתוך מדד תל-בונד 60

שוק האג"ח הקונצרניות ספג מכה קשה במהלך המפולת האחרונה בבורסה. איגרות חוב רבות איבדו אחוזים ניכרים מערכן, ונסחרות ב"תשואת זבל". מרווח האג"ח הקונצרניות הצמודות מקבוצה A מול האג"ח הממשלתיות זינק ל-2.75% לעומת 1.6% בתחילת השנה.

הנפילות החדות נובעות בין היתר מהפדיונות הגבוהים בקרנות הנאמנות מצד אחד (15 מיליארד שקל יצאו מקרנות האג"ח מתחילת השנה), ומאידך בשל העובדה שקופות הגמל לא יכולות לקנות את אותן איגרות משום שרובן אינן עומדות בתקנות ועדת חודק.

כשל השוק הזה מייצר לא מעט הזדמנויות. בעוד כיום קשה למצוא המלצה חמה על כניסה לשוק המניות, ניתן למצוא קונצנזוס יחסי, בקרב מרבית מומחי ההשקעות, באשר לאטרקטיביות ההשקעה באג"ח קונצרניות בקבוצת הדירוג A. "גלובס" גיבש בעזרת בתי ההשקעות רשימה של האג"ח המומלצות להשקעה מתוך מדד תל-בונד 60, שמרכז את 60 איגרות החוב הגדולות בשוק ההון.

ההמלצות של תמיר פישמן

בריטיש ישראל אג"ח ג'

בריטיש פועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל, בעיקר בתחום המרכזים המסחריים (72%) והמשרדים (28%). החברה מחזיקה ברשת הקניונים הגדולה בישראל, והיקף 25 הנכסים שלה עומד על כ-480 אלף מ"ר.

"נכסי בריטיש נמצאים בתפוסה ממוצעת של 95.5%, ומניבים רווח שנתי של כ-560 מיליון שקל, והתזרים שלה מספיק בכדי לכסות את תשלומי החובות לבנקים ומחזיקי האג"ח", אומר גיל קופפרברג, מנהל השקעות דסק מוסדי בתמיר פישמן. לדבריו, רמות המינוף של החברה, העומדות על כ-57%, דומות למקובל בארץ ובעולם, ולהערכתו, נכסיה יזכו לראות המשך ירידה בשיעורי ההיוון, אשר יעלו את שווים ויקטינו עקב כך את המינוף.

"בשל המינוף הסביר, אנו מעריכים שהחברה לא תתקשה למחזר את חובותיה בשנים הקרובות, וממליצים לפיכך על החזקה בסדרות האג"ח שלה".

דיסקונט השקעות אג"ח ד'

דיסקונט השקעות (דסק"ש) היא חברת אחזקות בבעלות אי.די.בי פיתוח (73.5%), שבשליטת איש העסקים נוחי דנקנר. דסק"ש מחזיקה בין היתר בחברות סלקום (43.3%), שופרסל (48.1%), נכסים ובניין (78.4%) וכור (63.1%). מניית החברה וסדרות האג"ח שלה סובלות באחרונה מסנטימנט שלילי, עקב החשיפה הגבוהה של כור למניית הבנק השוויצרי קרדיט סוויס.

"שווי נכסי דסק"ש גבוה לעומת היקף התחייבויותיה, כך שהיא יכולה תמיד לממש נכסים בכדי לפרוע התחייבויותיה. נציין אף שמחירי חברות הבת מתומחר להערכתנו בחסר משמעותי, ולכן לדעתנו בפועל הפער בין השווי הנכסי להתחייבויות גבוה יותר", אומר קופפרברג.

עוד לדבריו: "החברות המוחזקות הן בעלות אופי יציב ותזרימי - הדיבידנד השנתי שהן מחלקות, יחד עם קופת המזומנים של דסק"ש שהשתפרה משמעותית לאחר מיזוגה האחרון של נטוויז'ן עם סלקום, צפויים לשרת את התחייבויות החברה בשנים הקרובות בצורה טובה".

ההמלצה של לאומי שוקי הון

גזית גלוב אג"ח ד'

גזית גלוב היא חברת נדל"ן מניב נוספת, הפועלת בארה"ב, קנדה, אירופה וישראל. לחברה למעלה מ-660 נכסים בשווי של כ-64.3 מיליארד שקל.

לדברי דודי רזניק, מנהל מחקר אג"ח בחדר עסקאות בלאומי שוקי הון, גזית נהנית מפיזור גיאוגרפי נרחב, רובו במדינות מערביות, ואין לה כמעט חשיפה למדינות דרום אירופה. נכסיה ממוקמים באזורים אורבניים צומחים, המאופיינים ביציבות יחסית גם בעתות מיתון, עם חסמי כניסה גבוהים. הנכסים מעוגנים בשוכרים יציבים, מושכרים ברובם בחוזי שכירות ארוכי טווח, וממומנים בהלוואות לטווח ארוך.

"לחברה יתרות נזילות וקווי אשראי לא מנוצלים למשיכה מיידית בסכום של כ-6.1 מיליארד שקל, תוך שהיא פועלת להורדת המינוף הפיננסי שלה. איכות הניהול בחברה גבוהה ומוכחת, ואנו ממליצים על האג"ח שלה כהחזקה ארוכת טווח הנהנית מתשואה שוטפת ראויה", אומר רזניק, "גם בתרחיש של גלישה למיתון עולמי נוסף, לחברה כושר החזר חוב מהגבוהים בתחום הנדל"ן המניב".

ההמלצה של פסגות

הוט אג"ח א'

חברת התקשורת הוט, שבשליטת איש העסקים הצרפתי פטריק דרהי, פועלת בתחומי שידורי טלוויזיה בכבלים, טלפוניה ואינטרנט מהיר. באחרונה רכשה החברה את חברת הסלולר מירס, לאחר שזו זכתה במכרז התדרים המאפשר לה לפעול כמפעיל סלולארי רביעי בישראל.

"הוט מציגה שיפור ניכר ומתמשך באיתנותה הפיננסית. בשנים האחרונות הצליחה החברה לשפר את מבנה ההון שלה במידה ניכרת, וחובה הפיננסי ברוטו ירד מכ-3.2 מיליארד שקל ב-2007 לכ-2.1 מיליארד שקל ברבעון השני השנה", אומר משה מאיר, אנליסט החוב של פסגות. לדבריו, שיפור זה נובע בעיקר מהגידול בהכנסות וב-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות).

כמו כן הוא מציין, כי כתוצאה מהסדר המימון החדש של החברה עם הבנקים והנפקת האג"ח לציבור, הצליחה הוט לפרוס את חובה בצורה טובה. "בנוסף לעלייה בפרמיית הסיכון הכללית באפיק הקונצרני, סבלו אג"ח החברה מעלייה בפרמיית הסיכון, כתוצאה מרכישת מירס וההשקעות הגבוהות שתידרש הוט לבצע בעתיד הקרוב. להערכתנו, רמות התשואה הנוכחיות הופכות את האג"ח של הוט לאטרקטיביות".

המלצות אגח מתל בונד 60
 המלצות אגח מתל בונד 60

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם