בארוסו מציג "מפת דרכים" להצלת אירופה ממשבר החוב

נשיא הנציבות האירופית הציג את "מפת הדרכים" המקיפה ביותר להצלת היבשת ■ התוכנית תכלול סיוע לבנקים על ידי הממשלות וקרן הסיוע האירופית

נשיא הנציבות האירופית חוסה מנואל בארוסו הציג היום (ד') את מה שהוא מכנה כ"מפת הדרכים המקיפה ביותר להצלת אירופה ממשבר החוב". התוכנית גם כוללת קריאה לפעילות מתואמת לחיזוק הבנקים באירופה.

על פי התוכנית שהציג בארוסו בנאום בפרלמנט האירופי בשטרסבורג בצרפת, צריכים לפקוח עיין על כל הבנקים החשובים למערכת הפיננסית האירופית החשופים למשבר החוב. לאחר מכן על הרגולטורים להטיל צו זמני על הבנקים להעלות את היחס בין ההון העצמי שלהם לבין גובהה החשיפה שלהם למשבר החוב.

בארוסו אומר שקודם כל צריך הבנק להעמיד את ההון שלו במטרה להעלות את היחס, אולם אם הבנק לא מצליח להעמיד את ההון הדרוש, אז הממשלות יתערבו ויסייעו לבנק. במידה ואין יכולת לממשלה לספק סיוע, אז ניתן לסייע בעזרת הלוואה מקרן הסיוע האירופית שעומדת על כ-440 מיליארד אירו.

אבל על פי התוכנית של בארוסו קיימות סנקציות על הבנקים שנעזרים בקרן הסיוע האירופית. בין יתר הסנקציות שיוטלו על הבנקים הינה האיסור על חלוקת דיבידנדים ובונוסים לבעלי תפקידים ומחזיקי המניות.