סופ"ש באייפון 4s: הסתערות על חנויות אפל, ולא מעט תקלות

האכזבה ממכשיר האייפון החדש התחלפה ביומיים האחרונים בהסתערות על חנויות אפל, ולפי הערכות, יימכרו כ-4 מיליון מכשירים במהלך סוף השבוע (כולל יום ראשון)

משנה לשנה, ומהשקה להשקה, נדמה כי רק חברה כמו אפל יכולה להניע מאות אלפי צרכנים להסתער על חנויות ועל אתרי האינטרנט בכדי למכור מכשיר חדש. השקת האייפון 4s לא הייתה שונה מדי מהשקות מוצרים קודמות, למעט העובדה שכמות המכירות צפויה להיות הגבוהה ביותר עד כה.

האייפון החדש הגיע לחנויות ביום ו' האחרון, כאשר אנשים כבר תפסו את מקומם מחוץ לחנויות מספר ימים קודם לכן. הפסימיות והאכזבה של כמעט כל בלוג ואתר טכנולוגיה ברשת, כמו גם הערכות וניתוחים של מיטב מומחי הטכנולוגיה בעולם, התחלפו בהתלהבות רבה כאשר נרשמו למעלה ממיליון מכירות בהזמנה המוקדמת באינטרנט אשר הובילו לתורים ארוכים מחוץ לכל חנויות אפל ברחבי העולם.

מאות אנשים מחוץ לחנות אפל בלונדון, לילה לפני. קרדיט תמונה: macrumors.com

Covent_Garden_UK_iphone_4s
 Covent_Garden_UK_iphone_4s

קרדיט תמונה: macrumors.com

מפעילות הסלולר AT&T ו-"ספרינט", שמוכרות את האייפון החדש, דיווחו במהלך סוף השבוע על מכירות שיא בארה"ב. רשת "ספרינט" דיווחה כי יום המכירות הראשון של האייפון 4 והאייפון 4s היה הטוב ביותר שאי פעם היה להם מבחינת מכירה בחנויות, ברשת ובהזמנות טלפוניות. רשת AT&T דיווחה כי בתוך מספר שעות מאז החלה המכירה בחנויות, וההזמנות שבוצעו באינטרנט החלו להגיע לרוכשים, נרשם שיא חדש בהפעלת מכשירי אייפון ברשת הסלולרית שלה והוא צפוי להיות כפול מהשיא הקודם שנרשם בעת השקת האייפון 4 לפני כשנה וחצי.

על אף שאפל, או כל מפעילת סלולר שדרכה ניתן לרכוש את האייפון החדש, לא מפרסמות מספרים רשמיים, ההערכה היא שיימכרו כ-4 מיליון מכשירים בסך הכל במהלך סוף השבוע (כולל יום ראשון). יחד עם זאת, נראה שהפעם אפל הצליחה להעריך נכון את הביקוש למכשיר החדש ועד כה לא דווח על מלאי שאזל לחלוטין בחנויות אפל השונות או בחנויות של המפעילות המקומיות. מצד שני, זמן המשלוח של האייפון 4s בהזמנה דרך אתר האינטרנט של אפל ושל מפעילות הסלולר עומד כעת על בין 3 ל-4 שבועות. בנוסף, מניית אפל שברה שיא כל הזמנים שלה, כשנסחרה מעל 422 דולר.

לא הכל ורוד

אפל אומנם עמדה בביקוש המכשירים והמלאים לא אזלו, אך מי שרכש את המכשיר וניסה להפעיל ולסנכרן אותו עם שירות הענן החדש של אפל, iCloud, נתקל בלא מעט קשיים. משתמשים רבים דיווחו כי בשעות הראשונות שלאחר התחלת המכירה בחנויות תוכנת ה-iTunes לא איפשרה להם לבצע אקטיבציה (הפעלה) למכשיר ולרשת הסלולרית שלהם.

בתחילה הופנה הזעם כלפי מפעילות הסלולר השונות על כך שהשרתים שלהן לא עומדים בעומס, אך ככל הנראה התקלה נבעה דווקא מהשרתים של אפל. כך או כך, משתמשים רבים נאלצו להמשיך ולהמתין מספר שעות לאחר הרכישה בכדי להפעיל את המכשיר החדש שלהם.

בנוסף, תלונות רבות של משתמשים נגעו גם בבעיות שהתגלו בעיקר עם מערכת ההפעלה החדשה של האייפון 4s. אחת מהן תועדה בווידיאו והיא מדגימה פגם אבטחה המאפשר הוצאת שיחות וביצוע פעולות עם המכשיר באמצעות הפיצ'ר החדש של פקודות קוליות, Siri, על אף שהמכשיר נעול בסיסמה (החל מדקה 01:12):

משתמשים רבים דיווחו עוד כי אפל הסירה ממערכת ההפעלה החדשה את האפשרות לכבות ולהדליק את השימוש ברשת הדור השלישי (3G), כך שהמכשיר תמיד מוגדר לתעבורת נתונים ברשת הסלולרית, אלא אם קיימת רשת אלחוטית פתוחה בסביבה.

מעבר לכך נדמה שהשקת האייפון 4s עברה בצורה חלקה עם מספרים מאוד משמחים עבור אפל ומפעילות הסלולר השונות. היה גם מי שהגיע לרכוש את המכשיר החדש אבל בלי לשכוח מי האיש שעומד מאחוריו, סטיב ג'ובס, שהלך לעולמו בשבוע שעבר:

קרדיט תמונה: Macrumors.com

steve_jobs_hair
 steve_jobs_hair

קרדיט תמונה: Macrumors.com

בנוסף, הצלע השנייה של ג'ובס בתחילת דרכה של אפל ואחד ממייסדיה, סטיב ווזניאק, נכח באחת מחנויות אפל בקליפורניה בעת השקת המכשיר החדש ואף רכש לו ולאשתו שני מכשירי אייפון 4s לבנים:

קרדיט תמונה: Cultofmac.com

steve wozniak iphone 4s
 steve wozniak iphone 4s

קרדיט תמונה: Cultofmac.com