מיקרוסופט סגרה עסקת סקייפ - ובעטה את גוגל מהתוכנה

מיקרוסופט שחררה עדכון גרסה שמעלים את המוצרים של גוגל מתוכנת סקייפ לשיחות באינטרנט ■ הוסרה גם אפשרות ההתקנה של סרגל הכלים של גוגל, Google Toolbar, כחלק מחבילת ההתקנה של התוכנה

בסוף השבוע האחרון דיווחה מיקרוסופט על סגירתה הסופית של אחת העסקות הגדולות בתחום הטכנולוגיה, והגדולה ביותר בתולדותיה של מיקרוסופט, במסגרתה רכשה ענקית התוכנה מרדמונד את חברת סקייפ, יצרנית תוכנת שיחות האינטרנט הפופולרית, בסכום של 8.5 מיליארד דולר.

ההודעה הראשונה על רכישתה של סקייפ הגיעה בחודש מאי השנה ועמדה למבחן ברשויות הרגולציה בארה"ב, ונכון ליום ה' האחרון סקייפ הפכה רשמית לחטיבה בתוך מיקרוסופט כאשר בראשה עומד עדיין מנכ"ל סקייפ, טוני בייטס. ומה הצעד הראשון שעושה מיקרוסופט בתור בעליה של סקייפ? להראות למתחרים שלה מי הבוס.

עוד באותו היום שחררה סקייפ שתי גרסאות חדשות (5.5 ו-5.6) של תוכנת השיחות שלה למערכת ההפעלה Windows, כאשר מעבר לכמה תיקוני באגים שדרשו עדכון סקייפ (או יותר נכון מיקרוסופט) הוסרה גם אפשרות ההתקנה של סרגל הכלים של גוגל, Google Toolbar, כחלק מחבילת ההתקנה של התוכנה. סרגל הכלים של גוגל כולל, בין היתר, את מנוע החיפוש המפורסם שבו מתחרה מיקרוסופט עם מנוע החיפוש שלה, בינג, וכן קיצורי דרך לשלל מוצריה של גוגל בהם ג'ימייל ושירות המפות.

באותה הזדמנות העלתה סקייפ סרטון ליו-טיוב (כמה אירוני) בה מספר בייטס על העתיד של סקייפ כחלק ממיקרוסופט, וגם מבטיח למשתמשים בסקייפ כי היא לא הולכת להשתנות בעקבות מהלך הרכישה:

לסקייפ יש כיום למעלה מ-660 מיליון משתמשים ברחבי העולם, כאשר היא מציעה לא רק תוכנות למחשבי ה- PC והמק של אפל, אלא גם אפליקציות לסמארטפונים של אפל, מערכת ההפעלה אנדרואיד, Windows Phone ועוד. מעבר לשיחות קוליות ושיחות וידיאו באמצעות התוכנה של סקייפ, החברה גם מציעה שיחות לטלפונים קוויים וסלולריים במחירים מוזלים לכל היעדים בעולם.