חברת אנופייס של ריינבו מדיקל גייסה 7 מיליון דולר

המשקיעה בריינבו היא חברת הקרדיולוגיה האיטלקית סוריו, שנסחרת בבורסה של מילאנו לפי שווי שוק של 1.1 מיליארד דולר ■ כספי הגיוס ישמשו למימון הניסויים הקליניים במוצר של אנופייס

חברת Enopace מקבוצת ריינבו מדיקל גייסה 7 מיליון דולר מקבוצת Sorin, חברת קרדיולוגיה איטלקית שנסחרת בבורסה של מילאנו לפי שווי שוק של 798 מיליון אירו (1.1 מיליארד דולר). ריינבו יוצגה בעסקה על-ידי עו"ד רז טפר ממשרד פישר בכר.

כספי הגיוס ישמשו למימון הניסויים הקליניים במוצר של אנופייס - מכשיר שמושתל באופן זעיר פולשני, מגרה את רקמת הלב ומשפר את מצבם של חולי אי ספיקת לב. תהליך כזה נקרא נוירומודולציה של רקמת הלב.

"השתל החדשני", אומר אמיר דגן, מנכ"ל החברה, "מוחדר באמצעות צנתור, ללא צורך בפעולה כירורגית פולשנית, ומגביר את תפוקת הלב על-ידי הפחתת העומס על חדר הלב השמאלי".

הגיוס הגדול הראשון

אנופייס נוסדה ב-2008 והיא מעסיקה 10 עובדים. כמו כל החברות של ריינבו, אנופייס מבוססת על טכנולוגיה שהומצאה על-ידי היזם הסדרתי יוסי גרוס, שהיה הממציא והמייסד של החברות ביוקונטרול, ויז'ן קר, טרנספרמה ורבות אחרות.

קבוצת ריינבו הוקמה ב-2007 בהובלת קבוצת גלנרוק, חברת ההשקעות של ליאון רקנאטי, כדי לקדם המצאות נוספות של גרוס. היא מנוהלת על-ידי אפי כהן ארזי, לשעבר בכיר באמג'ן הבינלאומית, וגרוס.

להשקעה של גלנרוק בריינבו הצטרפו גורמים מובילים בעולם הרפואי, ובהם חברות מכשור רפואי גדולות כמו אבוט, מדטרוניק וסאנופי אוונטיס, קרנות בינלאומיות בתחום מדעי החיים כמו NGN וכן משקיעים פרטיים. עד היום הושקעו בריינבו כ-100 מיליון דולר.

ככל הידוע, ההשקעה הזו באנופייס היא הגיוס הגדול הראשון של חברה מהפורטפוליו של ריינבו מחברת מכשור רפואי גדולה.

"תחום הנוירומודולציה לטיפול באי ספיקת לב הוא אחד התחומים הגדולים והצומחים בתחום המכשור הרפואי", אמר מישל בלסטר, מנכ"ל סורין.

אפי כהן ארזי, המשמש גם יו"ר אנדופייס, אמר כי "אנחנו מרוצים משיתוף הפעולה עם סורין, חברת המכשור הרפואי המובילה באירופה. העסקה מהווה הבעת אמון בטכנולוגיה פורצת הדרך של החברה".

סורין מפתחת ומשווקת מכשור רפואי, בעיקר בתחומי ההנשמה, קיצוב הלב במהלך הרדמה מלאה וקיצוב לב אצל חולי לב, וכן היא מפתחת ומשווקת מסתמים מלאכותיים ללב.