משפחת שליט זועמת: "'הארץ' הפר את האמנה התקשורתית"

(עדכון) - ירון קמינסקי, שצילם את גלעד ונועם שליט בחוף בצת: "לא רדפתי אחרי גלעד אלא צילמתי אותו בדיסקרטיות" ■ על הסיקור הפולשני של שליט: "אנחנו מרגישים כמו צלמי פפראצי"

‎‎כעס במשפחת שליט על התמונות שפורסמו היום (א') בעיתון "הארץ". עיתון "הארץ" פרסם הבוקר שתי תמונות של הצלם ירון קמינסקי בהן נראים גלעד ונועם שליט בחוף בצת. בתמונה הראשית, בראש עמוד השער של העיתון, נראים השניים צועדים על חוף הים כאשר נועם שליט ללא חולצה. בתמונה השנייה נראה גלעד שליט שוחה בים ואביו צופה בו מהחוף.

התמונות הופיעו גם באתר האינטרנט של העיתון. ל"גלובס" נודע כי מערכת "הארץ" צפויה לקבל מכתב חמור מדובר צה"ל בעקבות פרסום התמונות.

באופן יוצא דופן, לצד התמונה שפורסמה נוסף כיתוב מאת הצלם ירון קמינסקי, שבו הוא מתאר כי במהלך קמפינג שעשה בחוף היום עם אשתו הוא הבחין בגלעד שליט ואביו נועם מתמקמים בסמוך למים, אוספים צדפים ונכנסים למים.

‏"'הארץ' הפרו בצורה בוטה את האמנה שחתמו גופי התקשורת המרכזיים מול דובר צה"ל עם התמונות של גלעד ואביו נועם בחוף הים", אמרה היום ל"גלובס", תמי שינקמן, יועצת התקשורת של המשפחה. לדבריה, עד כה התחושה הייתה שהתקשורת פעלה בצורה ראויה, כאשר גופי התקשורת פנו למשפחה לאישור תמונות טרם פרסומן.

‏"מה שחשוב למשפחת שליט זה שהתקשורת לא תהפוך את גלעד לשבוי בביתו שלו. המשפחה מבקשת שיתאפשר לגלעד לחזור לחיים רגילים לאחר תקופה ארוכה בשבי", הוסיפה שינקמן.

גורמים בכירים בצה"ל אמרו ל"גלובס" כי "לאחר שדובר צה"ל הבין באיזה 'טירוף' נמצא הציבור והתקשורת, הוא החליט ללכת על אמנה שמסדירה את הסיקור התקשורתי והמעקב אחרי שליט בימים שלאחר חזרתו לישראל. כבר הבוקר החלו בדיקות מול המשפחה באשר לתמונות שפורסמו ב'הארץ'. דובר צה"ל צפוי לשלוח במהלך היום מכתב חמור ל'הארץ', שבו הוא מוחה על פרסום התמונות המנוגדות לאמנה שעליה חתם העיתון".

לדברי הצלם ירון קמינסקי, "חשוב לומר שלא רדפתי אחרי גלעד אלא שצילמתי אותו בדיסקרטיות מוחלטת, אבל גם חשוב לומר שאני צלם ולא עורך הצילומים שמחליט על פרסומם".

‏"האמת היא שאני פשוט נדהם ממה שקורה כאן בימים האחרונים", הוסיף קמינסקי. "לדעתי זו ממש חוצפה שכל הכתבים והצלמים יושבים לשליט על הבית ,אבל זה בגלל שאנחנו כבולים בידי האחריות המערכתית כלפי העיתונים שלנו, שלא מצליחים להפיל את האסימון שמה שאנחנו עושים כאן זה לא עיתונות.

"כל הצלמים שהוצבו מול הבית שלו מיואשים לגמרי. כולנו מתים כבר שזה ייגמר. הגענו למצב שכולנו מרגישים שהפכנו לצלמי פפראצי. אני צלם בעיתונות כבר יותר מ-30 שנה, ואני לא זוכר מקרה כזה. בעסקת ג'יבריל (בשנת 1985 שוחררו 3 חיילים שבויים, ר.ב.) היינו לא יותר מיומיים מחוץ לבתים של השבויים, ובזה נגמר העניין".

מ"הארץ" נמסר: "'הארץ' לא התחייב לאמנה כלשהי, ולכן לא הפר דבר. בפרסום התמונות היה עניין ציבורי ברור, ו'הארץ' מילא כתמיד את שליחותו העיתונאית".

מדובר צה"ל נמסר: "האמנה לסיקור תקשורתי הוגן של רב-סמל גלעד שליט עם שובו לארץ אושרה על-ידי רוב כלי התקשורת המרכזיים, ביניהם מערכת עיתון 'הארץ'".