אלביט הדמיה רכשה בחזרה אג"חים בכ-52.4 מיליון שקל

ב-5 החודשים האחרונים ■ הרכישות, בסדרות האגח א', ג', וד' עד ז', בוצעו באמצעות חברת בת בבעלות מלאה וגם ישירות על ידי אלביט הדמיה

אלביט הדמיה של מוטי זיסר פרסמה הערב (א') פירוט של רכישות שביצעה בסדרות האג"ח של החברה ב-5 החודשים האחרונים (מה-23 במאי השנה).

לפי הדיווח אלביט הדמיה רכשה בחזרה אג"חים בכ-52.4 מיליון שקל. הרכישות, בסדרות האגח א', ג', וד' עד ז', בוצעו באמצעות חברת בת בבעלות מלאה וגם ישירות על ידי אלביט הדמיה.

האג"חים של אלביט הדמיה נסחרות בתשואות גבוהות מאוד. סדרה א', למשל, צנחה בשנה האחרונה והתשואה עליה זינקה ל-42%. התשואה על סדרה ג' עומדת כיום על 28.6% (ברוטו).

לפני שבוע פורסם ב"גלובס" כי בנק הפועלים מתחיל הליכי כינוס נכסים כנגד איש העסקים מוטי זיסר, החייב לבנק כמיליארד שקל. "גלובס" חשף בחודש מאי השנה, את קשייו של זיסר בהשבת החוב הפרטי שנטלה חברת אירופה ישראל שבבעלותו.

בנק הפועלים הנחה את עו"ד אלכס הרטמן ממשרד ש. הורוביץ, לתפוס מניות של חברה פרטית של זיסר הרשומה בהולנד בשם Beapart, ולעקל את נכסיה לטובת הבנק. החברה הפרטית מחזיקה מספר בתי מלון במערב אירופה, בעיקר בהולנד ובלגיה, ומניותיה שועבדו לטובת בנק הפועלים באוגוסט 2010.

היקף חוב האג"ח של אלביט הדמיה הינו כ-3 מיליארד שקל, ואילו היקף חוב האג"ח של החברה הבת פלאזה סנטרס עומד על כ-1.5 מיליארד שקל.