כיל ממשיכה להתרחב: רוכשת את כל מניותיה של חב' בלגית

תחזיק במלוא מניותיה של חברת NUTRISI Holdings, המחזיקה בחברה לייצור דשנים מיוחדים

כיל סיכמה עם חברת SQM הצ'יליאנית, שותפתה בחברת האחזקות הבלגית NUTRISI Holdings, על רכישת כל מניותיה (50%) של SQM בחברה זו. כתוצאה מעסקה זו תחזיק כיל 100% ממניות נוטריסי.

נוטריסי ו-YARA הנורווגית שותפות בחלקים שווים בחברת NU3, אשר בבעלותה שני מפעלים גדולים לייצור תרכובות דישון NPK מסיסים ודשנים נוזליים, האחד בצפון בלגיה והשני בדרום הולנד. NU3 נחשבת לחברה הגדולה מסוגה בעולם לייצור תרכובות דישון NPK מסיסים, והיא מוכרת את מוצריה בכל רחבי העולם, כאשר החלק הארי של פעילותה מתמקד באירופה.

לעסקה זו קדמו שתי רכישות גדולות שביצעה כיל במהלך השנה האחרונה בתחום הדשנים המיוחדים: רכישת Fuentes Fertilizantes - החברה המובילה בספרד בייצור והפצה של דשנים נוזליים, מסיסים, תרכובות דישון NPK ודשנים קונבנציונליים; ו-Everris (בשמה הקודם Scotts Global Pro) חברה רב לאומית, שעיקר פעילותה בייצור ומכירת דשנים מיוחדים בשחרור מבוקר ואיטי ודשנים מסיסים כמוצרי עילית.

לצד עסקאות אלו החליטו כיל (באמצעות חברת הבת רותם אמפרט נגב) ושותפתה ההודית ZUARI, להרחיב את ייצור הדשנים המסיסים בהודו באמצעות הרחבת כושר הייצור של דשנים אלה במפעלה הקיים של השותפות בהודו ובהקמת מפעלים נוספים על ידה.

יוסי צידון, מנכ"ל כיל דשנים מיוחדים, אמר: "כיל ממשיכה לחזק ולבסס את מעמדה של 'כיל דשנים מיוחדים' כשחקן מוביל בשוק העולמי של דשנים מיוחדים. שוק זה צומח בקצב מהיר יחסית, יחד עם התפתחות החקלאות המודרנית והמתקדמת במקומות שונים בעולם והעליה בדרישות הגנת הסביבה. אנו רואים בשוק זה יעד אסטרטגי חשוב ובשנה החולפת ביצענו מספר פעולות לשם יישום האסטרטגיה להרחבת הפעילות בתחום זה".