גוגל הכפילה את הוצאות הלובינג שלה; פייסבוק שילשה

הוצאות גוגל על הנושא זינקו ל-2.4 מיליון דולר ברבעון האחרון

גוגל שברה שיא אישי בהוצאות על לובינג ברבעון השלישי: ענקית האינטרנט הוציאה 2.38 מיליון דולר ברבעון הקודם כדי לקדם את ענייניה המשפטיים והפרלמנטריים באמצעות לוביסטים בסנאט האמריקני.

מדובר על עלייה של כ-14% לעומת 2.08 מיליון דולר שהוציאה החברה ברבעון הקודם ועל עלייה של כ-50% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בסך הכול הוציאה גוגל בשנה שעברה 5.2 מיליון דולר ונראה שהשנה היא הולכת לשבור גם את השיא הזה, לאור העובדה שבשלושת הרבעונים השנה היא כבר הספיקה להוציא 5.8 מיליון דולר.

עיקר מאמציה של גוגל לשכנע את אנשי הסנאט בוושינגטון הבירה נסובו סביב ענייני פרטיות מידע ופרטיות ברשת, רפורמת פטנטים, חופש הביטוי, קניין רוחני, רגולציות בנושא פרסום אונליין, אנרגיה מתחדשת, ענן מחשוב ועוד.

יו"ר גוגל, אריק שמידט, בילה באחרונה זמן לא מועט בוושינגטון כדי לקדם את ענייניה של גוגל ואף העיד בפני ועדת ההגבלים העסקיים של הסנאט לאחרונה. לפי פרסום בבלוג הטכנולוגי טק קראנץ', גוגל מסרה בתגובה לפניית ארגון Consumer Watchdog, כי "החברה רוצה לעזור למקבלי ההחלטות להבין את העסק שלנו ואת העבודה שאנחנו עושים כדי לשמור על האינטרנט כמקום פתוח, לעודד חדשנות וליצור הזדמנויות כלכליות. לובינג זה חלק מהתהליך".

בין הנושאים שעומדים על הפרק בפני הסנאט בכל הקשור לגוגל נמצא אישור עסקת הענק, במסגרתה רכשה את מוטורולה ב-12.5 מיליארד דולר.

גוגל היא לא היחידה ששוברת שיאים אישיים בהוצאות הלובינג שלה. ההוצאות של פייסבוק אמנם רחוקות מהסכומים של גוגל, עם 360 אלף דולר ברבעון השלישי השנה, אך מדובר בסכום הגבוה יותר מסך הוצאות החברה על לובינג בכל השנה שעברה. למעשה, פייסבוק שילשה את הוצאות הלובינג ברבעון השלישי השנה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כפי הנראה, פייסבוק תוציא למעלה ממיליון דולר השנה כדי לקדם את ענייני החברה במסדרונות הסנאט.

בין הנושאים שהבית העליון של הקונגרס האמריקני דן בהם ברבעון האחרון ושנוגעים לפייסבוק היו ענייני פטנטים, פרטיות ברשת, חופש הביטוי באינטרנט, שירותים מבוססי מיקום ועוד.