שפ"מ לביהמ"ש: לבטל את מכרז הפרסום בקול ישראל

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר שבועות הוחלט ברשות השידור לצאת למכרז חדש ולא להאריך את ההתקשרות עם שפ"מ ■ שפ"מ לביהמ"ש: ההחלטה התקבלה בהליך לא תקין

שפ"מ אפיקים מבקשת מבית המשפט המחוזי בירושלים לבטל את החלטת רשות השידור לסיים את ההתקשרות עימה ולצאת למכרז חדש לפרסום ברדיו - כך נודע ל"גלובס". דיון בנושא ייערך היום (ב') בבית המשפט.

שפ"מ אפיקים במתכונתה הנוכחית, בשליטת אברהם פרחי, זכתה במכרז לפרסום בתחנות קול ישראל לפני שנתיים. על-פי תנאי הזיכיון שמורה לרשות השידור האפשרות לחדש אוטומטית את הזיכיון שנה אחרי שנה למשך 3 שנים נוספות.

המכרז ייסגר בשבוע הבא

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר שבועות הוחלט ברשות השידור לצאת למכרז חדש ולא להאריך את ההתקשרות עם שפ"מ. עוד הוחלט כי בניגוד לעבר לא יינתן הזיכיון לכל התחנות כמקשה אחת אלא יפוצל ל-5 אשכולות, כשכל אשכול יינתן לזכיין אחר.

עם פרסום כוונת הרשות הגיבו בענף הפרסום והמדיה באופן נחרץ כנגד ההחלטה וטענו כי הרשות מציעה מודל ללא היתכנות כלכלית, שיפגע בסופו של דבר בה עצמה ובזכיינים שייבחרו. נראה כי קו מחשבה זה איננו רווח רק בקרב הפרסומאים, שכן ל"גלובס" נודע כי עד לרגע זה לא הוגשה הצעה מגוף כלשהו להתמודדות במכרז.

כאמור, שפ"מ מבקשת מבית המשפט לבטל את החלטת רשות השידור, בטענה כי ההחלטה שלא לממש את האופציה התקבלה בהליך לא תקין. לטענתם, ועדת המכרזים של הרשות לא אישרה את ההחלטה, המכרז יצא לדרך ללא מתן זכות שימוע לשפ"מ. עוד טוענת שפ"מ כי ההחלטות התקבלו על בסיס שיקולים פסולים.

יש לציין כי אם לא ייגש אף גוף נוסף למכרז, תהיה רשאית רשות השידור לפתוח במשא-ומתן מול כל גוף שהיא תחפוץ, ובכלל זה גם שפ"מ, ואף להאריך את החוזה מול החברה.

מרשות השידור נמסר כי "ההצעות יוגשו ביום ראשון הקרוב, לפיכך הרשות אינה יודעת בשלב הזה את מספר המציעים ו/או את זהותם". מעבר לכך, בנושא ההליך המשפטי סירבו ברשות להתייחס.