יו"ר ועד הרכבת תוקפת את ההנהלה בשיחה עם "גלובס"

יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי, תוקפת את התנהלותו של מ"מ יו"ר הרכבת אורי יוגב: "יוגב רוצה להכניס את האנשים שלו, לכן הוא מפטר ■ "ההסכם קובע שלא ניתן לפטר עובד קבוע ללא הסכמת הוועד"

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, הבהירה בשיחה עם "גלובס" כי בכוונתה להילחם נגד פיטוריו של הסמנכ"ל סמי כהן, שמועסק במסגרת ההסכם הקיבוצי. "ההסכם קובע שלא ניתן לפטר עובד קבוע ללא הסכמת הוועד, ובמקרה כזה ההליך צריך לעבור ל'ועדת השניים' - פורום מצומצם של מנכ"ל הרכבת ויו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי. אם השניים לא יגיעו להסכמה, זה עובר להכרעת שופט בדימוס", כך על פי אדרעי.

לדבריה, כהן בקיא ברזיה של הרכבת, כמי שצמח בחברה מתחום המסילות וטיפס עד תפקיד הסמנכ"ל. "אולי מפטרים את האחראי על התחזוקה כי הוא יודע שזה מטומטם להפריט את התחזוקה? אמרו לי כל הזמן שרוצים יותר בטיחות ברכבת, והנה מפטרים כל מי שיש לו ידע בעניין".

אדרעי מכחישה כי כהן נחשב "מקורב" לוועד, ומאשימה את ההתנהלות של מ"מ יו"ר הרכבת אורי יוגב, שמינויו הרשמי לתפקיד היו"ר עדיין מתעכב בוועדת שפניץ. "יוגב רוצה להכניס את האנשים שלו, לכן הוא מפטר. מי ראה בכלל דבר כזה שאדם שעדיין לא התמנה לתפקיד באופן רשמי מקבל החלטות כאלה?". גם המנכ"ל בועז צפריר סופג עקיצה מאדרעי, בשל עברו כמנכ"ל זוגלובק: "לוקח זמן להבין איך מנהלים רכבת, אי אפשר לוותר על אנשים מקצועיים כאלה. הוא חושב שפה מוכרים נקניקיות".