דיווח: הטלוויזיה של אפל נמצאת בפיתוח ותושק בינואר

השמועות הרבות וההתייחסות של סטיב ג'ובס לרצון שלו לייצר מכשיר טלוויזיה מתיישרות עם דיווחים חדשים על השקת טלוויזיה מבית אפל בתחילת השנה הבאה ■ וגם: הייצור של האייפד 3 מתחיל בקרוב

בימים האחרונים אנחנו לומדים המון דברים חדשים על אפל, ועל המייסד והמנכ"ל שלה לשעבר סטיב ג'ובס, בעקבות הביוגרפיה החדשה ששוחררה אמש (ב'), וזאת מספר שבועות לאחר מותו של ג'ובס. בין יתר הפרטים והסיפורים המעניינים שנחשפו אודות יחסיו עם נשיאי ארה"ב, קולגות, יריבים ובני משפחתו - נחשפנו לראשונה למחשבותיו של ג'ובס על ייצור מכשיר טלוויזיה חדש מבית אפל.

כבר חודשים ארוכים שישנן שמועות על מהלך של אפל להיכנס לשוק הטלוויזיות ולהשיק מסך טלוויזיה חכם, שביחד עם ציטוטיו של ג'ובס מתוך הביוגרפיה שלו, מצטרפים לדיווחים מהיממה האחרונה על כך שמוצר כזה אכן נמצא כבר בתהליכי ייצור מתקדמים ויש כבר יעד להשקה.

האתר Business insider דיווח אמש כי אחד האנליסטים הבכירים לענייני אפל בחברת ההשקעות פייפר ג'פרי, ג'ין מונסטר, צופה כי אנו אכן צפויים להשקת מכשיר טלוויזיה ראשון של אפל במהלך 2012 וכי ההתייחסות של ג'ובס לטלוויזיה של אפל מתוך הביוגרפיה שלו היא רק הרמז האחרון למידע שהוא נחשף אליו.

מחבר הביוגרפיה של ג'ובס, וולטר איזקסון, כותב בספרו כי: "ג'ובס רצה לעשות לטלוויזיה את מה שעשה למחשבים, נגני מוזיקה ומכשירים סלולריים ולהפוך אותם לפשוטים ואלגנטיים". איזקסון סיפר שג'ובס אמר לו כי הוא רוצה: "ליצור מכשיר טלוויזיה קל לשימוש שיסתנכרן בקלות עם כל המכשירים שיש לך ועם iCloud. משתמשים לא ייאלצו להתמודד יותר עם שלטים מסובכים למכשירי DVD או ממירי כבלים", הוא כותב. "יהיו להן (לטלוויזיות של ג'ובס) את ממשק המשתמש הפשוט ביותר שאפשר להעלות על הדעת. סוף סוף עליתי על זה" אמר ג'ובס לאיזקסון.

מונסטר מוסיף ואומר כי אפל כבר רכשה רכיבים עבור הטלוויזיה החדשה, שאולי תזכה לשם iTV, מיצרניות סיניות המספקות מסכי LCD. בנוסף, אתר האינטרנט Blomberg דיווח לפנות בוקר כי האיש שיהיה אחראי על פרויקט הטלוויזיה החדשה של אפל יהיה מהנדס התוכנה ג'ף רובין, שאחראי גם על בניית חנות ה-iTunes וייצור מכשירי ה-iPod של אפל.

אייפד 3 בדרך?

עוד לא נרגעו מחרושת השמועות סביב מכשיר האייפון החדש שהושק לפני שבועיים, אייפון 4s, ועכשיו תורו של הלהיט השני - האייפד. על פי הדיווח של ה- Business Insider הייצור של האייפד 3, הדור השלישי של מחשבי הלוח של אפל, מתוכנן לתחילת ינואר 2012, כאשר ההשקה הצפויה היא חודשיים לאחר מכן, בחודש מרץ. על פי הדיווח, האייפד 3 יישאר עם גודל המסך הנוכחי, 9.7 אינץ', אך טרם ברור אם המסך יוחלף למסך הרטינה האיכותי יותר שקיים באייפון 4 ו-4s.

שמועות נוספות על האייפד 3 הגיעו במהלך הימים האחרונים גם מ- Cnet, שם דיווח כי לאייפד החדש יהיה מחבר טעינה וסנכרון קטן יותר, מה שעלול לגרום לבעיות תאימות רבות עם המוצרים הנלווים הרבים שקיימים היום בשוק עבור מכשירי האייפד.