GE תשקיע עד 100 מ' ד' בטכנולוגיות לטיפול בסרטן השד

בנוסף, יינתנו פרסי עידוד של 100 אלף דולר לסטארט-אפים ומיזמים אקדמיים בתחום, שייראו מעניינים אבל עדיין לא מתאימים להשקעה

תאגיד ג'נרל אלקטריק (GE) משיק מיזם חדש לאיתור טכנולוגיות בתחום סרטן השד בכל העולם. במסגרת הפרויקט גיבשה GE קבוצה של קרנות ומשקיעים, שיקצו יחד 100 מיליון דולר להשקעות בחברות בתחום זה. הקרנות השותפות במיזם הן קליינר פרקינס, ונרוק, MPM Capital ו-Mohr Davidow.

בנוסף, יינתנו פרסי עידוד של 100 אלף דולר לסטארט-אפים ומיזמים אקדמיים בתחום, שייראו מעניינים אבל עדיין לא מתאימים להשקעה. פרסים אלה יינתנו מבלי שתידרש כל התחייבות מצד החברה הצעירה ל-GE.

באחרונה GE הצהירה כי תשקיע עד מיליארד דולר בחמש השנים הבאות בתוכניות מו"פ בתחום הסרטן. המיזם הממוקד בסרטן השד, ששמו Helthymagination, הוא חלק מהמהלך הזה. המיזם הוקם לאחר הצלחה של מיזם אחר של GE - Ecomagination - בתחום הקלינטק, שבו השתתפו גם החברות הישראליות Winflex, GridOn, פיתגורס סולאר.

"אנחנו מעודדים חברות בעולם להשתתף בפעילות הזו", אומר עודד מירב, ראש מרכז המחקר והפיתוח הרב תחומי שהקימה GE בישראל. "פנינו מיוזמתנו לחברות שאנחנו מכירים שפועלות בתחום, אך אנחנו מקווים לשמוע גם מפרויקטים שאנחנו לא מכירים".

GE ביצעה כמה רכישות בתחום הבריאות בישראל, בין היתר קנתה חלק מחברת אלסינט שהפך למרכז מו"פ מוביל בתחום ה-CT; את חברת ורסהמד בתחום המנשמים; ואת פעילות הרפואה הגרעינית של אורבוטק.

בנוסף, היא משתפת פעולה עם חברות הניטור וויידמד, דיפ בריז וארינטה. בתחומים אחרים משתפת החברה פעולה עם בטר פלייס, חממת כינרות שמתמחה בתחום המים, וחברת הקלינטק סולאראדג'. באחרונה רכשה את חברת Lightec הישראלית בכמה עשרות מיליוני דולרים.