מהו סוג האפליקציות החביב ביותר על גולשי הסמארטפונים?

בראש מצעד ההורדות עומדות אמנם אפליקציות של משחקים, אבל בראש מצעד השימושים נמצאות האפליקציות של גופי התקשורת - כך לפי סקר "מותגים" עבור "גלובס"

אנשים שהמונח "אפליקציה" השתלט על חייהם אינם מצרך נדיר: שימושים אטרקטיביים יותר ופחות מתורגמים חדשות לבקרים לאפליקציות, קניוני אפליקציות מציעים את תכולתם, ומגוון האפשרויות נע בין גימיקים בגרוש (או לרוב חינמיים) - כמו אפליקציה לבחירת אבטיח בסופר - לבין דברים שנראה כי אי-אפשר היה בלעדיהם.

סקר "מותגים" עבור "גלובס" מגלה מהו סוג האפליקציות החביב ביותר על גולשי הסמארטפונים, ובמה באמת הם משתמשים: בראש המצעד משחקים וחיבור זמין לאמצעי התקשורת - מצרך חובה לאזרחי ארץ רודפת עדכונים.

רק חמישית מהנשאלים בסקר, יש לומר, מחזיקים כיום בסמארטפון. מרביתם מתרכזים בגילים 18-24 ו-35-44, וניכר גם הפעם בין גברים ונשים: 28% מחזיקי סמארטפון בקרב הגברים, לעומת 10% בלבד מהנשים.

אילו אפליקציות הורידו המשתמשים למכשיר האישי שלהם? פלז'ר לפני ביזנס, מסתבר - ו-52% מדווחים על אפליקציות משחקים מותקנות. לאחריהן במצעד אפליקציות של גופי תקשורת (עיתונים, ערוצי טלוויזיה, חדשות ועוד), עם 42% נוכחות על מסכי המגע; תוכנות ניווט (40%); אפליקציות פיננסיות (20%), אפליקציות צרכניות (19%) ואפליקציות אחרות. חמישית ממחזיקי הסמארטפון מתעלמים מהפוטנציאל וכלל לא מורידים אפליקציות.

מכורים לחדשות ואוהבים וידיאו

במה בפועל משתמשים הנשאלים יותר מכל? כאן כבר מנצחת האקטואליה עם 29%, לאחריה תוכנות הניווט (20%) ורק אחר-כך המשחקים (19%). האפליקציות הפיננסיות בשוליים - רק 5% הגדירו אותן כשמישות ביותר על-ידן.

נראה כי ההסבר פשוט. בעוד שמשחקים הם מסוג היישומים שמתלהבים מהם מהר אך גם מואסים בהם מהר, התכנים באפליקציות של גופי התקשורת - בין אם הם אלה תכנים חדשותיים לחלוטין ובין אם אלה תכנים של ערוצי טלוויזיה (ערוץ 10, mako או ireshet) - מתעדכנים כל הזמן.

החשש הזה מפני תחושת מיצוי מהירה מעודדת את משווקי המשחקים לעדכן בתדירות גבוהה את האפליקציה, וגם להפוך אותה לכזאת שרק חלקה חינמי, ואילו חלקה המאתגר יותר - בתשלום.

עוד בולטת נוכחותן של תוכנות הניווט, שזוכות, כאמור, ל-40% מתשובות הנשאלים שהורידו אפליקציות, כאשר כאן יש להדגיש במיוחד את היתרון הגדול שמספקת אפליקציית waze, המאפשרת לא רק לנווט אל היעד, אלא גם לשתף את שאר הנהגים בהודעות חשובות על פקקים ומכמונות מהירות.

בעלי סמארטפון
 בעלי סמארטפון