מחירי המחשבים האישיים עולים בעקבות ההצפות בתאילנד

תאילנד היא הספקית מספר 2 בעולם בתחום ■ הערכה: המכירות יירדו ב-30% עד תום 2011

ההצפות המתמשכות בבנגקוק ובכל רחבי תאילנד גוררות עלייה במחירי הכוננים הקשיחים, ועלולות להשפיע על ערוצי ההפצה של המחשבים האישיים בתקופה הקרובה.

חברות מובילות בתחום - ובהן סיגייט וווסטרן דיגיטל - מחזיקות מפעלי ייצור של כוננים קשיחים בתאילנד, ששנייה רק לסין כספקית המוצר. ווסטרן דיגיטל הזהירה באחרונה שהשלוחות שלה בתאילנד נפגעו מההצפות, החמורות ביותר במדינה זה עשרות שנים.

חברת מחקר הטכנולוגיה HIS iSuppli העריכה כי היקף המכירות של כוננים קשיחים עלול לרדת ב-30% בתקופה שנותרה עד תום 2011, בשל השיטפונות בתאילנד. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי קמעונאים העלו את המחיר הממוצע של הכוננים הקשיחים מ-60 דולר ליחידה ל-90 דולר.

מאמצי בלימה

מאז שהחלו ביולי השנה, השיטפונות בתאילנד כבר הביאו למותם של 400 בני אדם בקירוב. אתמול (שבת) הצליחו מתנדבים בבנגקוק להקים, תוך מאמצים ניכרים, סוללות שיחסמו את התפשטות ההצפות, שכבר שטפו חלקים נרחבים בעיר הבירה ובסביבותיה.

הגאות בנהר צ'או פאריה החוצה את בנגקוק הגיעה לשיאה בסוף השבוע. מפלס המים הגואה במפרץ תאילנד כבר הביא להצפת רובעים בבנגקוק הנושקים לגדת הנהר, ובהם צ'יינה טאון, וניתובם של המים חזרה לאוקיינוס נהפכת קשה יותר-ויותר.

ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית סמסונג הודיעה בסוף השבוע כי ייצור המחשבים האישיים עלול להיפגע כתוצאה מהמחסור בכוננים קשיחים המיוצרים בתאילנד, בה בעת שיצרנית המחשבים הטייואנית אייסר הודיעה כי היא מעלה את מחיר המחשבים האישיים מתוצרתה בשל העלייה במחירי הכוננים הקשיחים.

המים המציפים את תאילנד לא צפויים לסגת בשבועות הקרובים, ומנכ"ל אייסר, ג'יי טי וונג, אמר שהיקף מכירות המחשבים של החברה ברבעון הרביעי עלול לרדת ב-5% עד 10% בהשוואה להיקף המכירות ברבעון השלישי.

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2011