פתרון יצירתי ברעננה: מעונות סטודנטים בתוך בית אבות

במסגרת מעונות סטודנטים בבית אבות סיעודי פעיל, הוקצו 100 חדרים לשימושם של הסטודנטים ■ דמי השכירות - 1,250 שקל לחודש על דירה מרוהטת בשטח 27 מ"ר

לא מעט דובר על כך שאת מצוקת הדיור ניתן וכדאי לפתור על ידי מציאת פתרונות יצירתיים. דוגמא אחת לכך ניתן למצוא בפיתרון מעניין שמצאו בעיר רעננה למצוקת הדיור לסטודנטים בעיר.

היום (ב') נחנכו בעיר מעונות סטודנטים הנמצאים בתוך מבנה של בית אבות סיעודי פעיל. המעונות החדשים נמצאים בבית האבות 'עמל סיעודית' הממוקם במערב העיר ובמסגרתם הוקצו 100 חדרים לשימושם של הסטודנטים.

דמי השכירות שישלמו הסטודנטים על מגורים במעונות החדשים - 1,250 שקל לחודש על דירה מרוהטת בשטח 27 מ"ר הכוללת מיטה, ארון, שולחן כתיבה, מטבחון ושירותים ומקלחת. כל חדר מיועד לסטודנט בודד. כמו כן יעמדו לרשות הסטודנטים לובי וחצר המיועדים רק להם.

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית שלקח חלק בחנוכת המעונות החדשים אמר: "זהו ביטוי נוסף לשינוי העצום שחל בקיץ האחרון בחברה הישראלית ולעובדה שכולנו הבנו כיום שבידינו היכולת להוביל לשינוי חברתי אמיתי".

ראש עיריית רעננה, נחום חופרי: "מיד כאשר הנושא הובא לשולחני זיהיתי את הפוטנציאל הרב הטמון בו בסיוע לסטודנטים ודאגתי לקדם אותו באופן מיידי. אוסיף ואפעל לקידומם של רעיונות יצירתיים נוספים, שיקלו על מצוקת הדיור של מעמד הביניים במדינת ישראל".

דליה קורקין, מנכ"ל 'עמל סיעודית': "זוהי הוכחה נוספת לכך שגם חברה מסחרית יכולה לפעול באופן המביא לידי ביטוי את רוח הצדק החברתי".