אין הפסקת אש: "כיפת ברזל" יירטה גראד מעל באר שבע

השקט הזמני בדרום הסתיים ■ רקטת גראד נורתה הערב לעבר באר שבע, מערכת "כיפת ברזל" יירטה את הרקטה בשמי העיר ■ במקביל נורתה רקטה נוספת לעבר שדרות

הירי לעבר הדרום מתחדש: רקטת גראד שנורתה לעבר באר שבע יורטה מעל העיר על ידי מערכת "כיפת ברזל". במקביל, שוגרה ככל הנראה רקטה נוספת גם לכיוון שדרות. אין דיווח על נפגעים.

על פי דיווחים מבאר שבע, הרקטה שעשתה את דרכה מרצועת עזה יורטה בעודה בשמיים, כשהייתה בדרכה למרכז העיר. אזרחים דיווחו על קולות פיצוץ, ככל הנראה בעקבות הפגיעה המוצלחת של "כיפת ברזל".

זמן קצר לאחר הירי לעבר באר שבע, התקבל דיווח נוסף על ירי לכיוון שדרות. כוחות של מד"א עושים את דרכם לזירת הנפילה.

בשעות אחר הצהריים נורתה רקטה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. הרקטה נפלה בשטח פתוח מדרום לעיר אשקלון. סמוך לשעה 17:30 נורו שתי רקטות נוספות לשטח המועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים או נזק.

אחרי סוף שבוע עקוב מדם, עם למעלה מ-40 רקטות שנורו מעזה, הרוג אחד באשקלון ולמעלה מ-10 הרוגים בעזה, הושגה אמש רגיעה בתיווך מצרי והג'יהאד האיסלאמי הודיע על הפסקת אש. במהלך היום נשמר השקט למעט פגיעה אחת של חיל האוויר בחוליית שיגור של החזית הדמוקרטית סמוך לרפיח, אולם בשעות הלילה התפוצצו שלוש רקטות קסאם בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון. חיל האוויר תקף בתגובה חוליית מחבלים שזוהתה משגרת רקטות לשטח ישראל.

בסך הכל נורו אתמול לשטח ישראל יותר מעשר רקטות, שלא גרמו לנפגעים או לנזק. במהלך היום היה הבוקר שקט, ללא שיגורי רקטות וללא תקיפות של חיל האוויר, אולם סמוך לשעה 15:30 נורתה רקטה משטח הרצועה שנפלה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. מערכת כיפת ברזל זיהתה את השיגור אולם לא ביצעה ירי לעבר הרקטה. לא היו נפגעים או נזק.

סמוך לשעה 17:30 נורו שתי רקטות נוספות לעבר שטח המועצה האזורית שער הנגב. שתי הרקטות פגעו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים או נזק.

ראש הממשלה נתניהו שב והבהיר היום בישיבת סיעת הליכוד כי "אין הפסקת אש, אין משא ומתן וצה"ל ממשיך לפעול. בכל פעם שמישהו יפעל להפר את שלוותם של תושבי הדרום, התגובה תהיה קשה".