נטפליקס דורשת מתפוז: "בטלו את השם המסחרי Flix"

ענקית הווידיאו בסטרימינג מבקשת מהפורטל הישראלי המפורסם "תפוז אנשים" לבטל את הסימן המסחרי שיש לו על אתר סרטוני הווידיאו הישראלי Flix.co.il במטרה לרשום את שמה המסחרי בישראל

לא בטוח שדווקא כשערך מניותיה צולל בתקופה האחרונה, השוק הישראלי יהיה סוג של גלגל הצלה עבורה, אך ככל הנראה שירות הזרמת הווידיאו של נטפליקס עשוי למצוא את עצמו זמין לישראלים בעתיד. על פי הודעה רשמית של פורטל האינטרנט "תפוז" שנשלחה היום לבורסה לניירות ערך בתל-אביב, עולה כי נטפליקס העולמית מתכוונת לרשום את שמה המסחרי בישראל.

על פי ההודעה, פנתה נטפליקס העולמית לתפוז בבקשה לביטול הסימן המסחרי שיש לתפוז על אתר שיתוף הווידיאו הישראלי Flix.co.il. הטענה של נטפליקס, שהוקמה כבר ב-1997, היא שהשם Netflix היה מוכר מאוד ומזוהה בעולם ובישראל בתחום אספקת תכנים במדיה הדיגיטלית ולכן אסור היה לתפוז לנכס לעצמה את הסימן המסחרי Flix מלכתחילה.

בנוסף, נטפליקס טוענת שהשימוש בשם Flix נועד על ידי תפוז להטעות את הגולשים "וליהנות שלא כדין מהמוניטין שצבר הסימן NETFLIX בתחום אספקת המדיה הדיגיטלית", לשון ההודעה.

בהודעה ששיחררה תפוז לבורסה טוענת החברה להגנתה כי מבדיקה שלה עולה כי השם Netflix כלל אינו מוכר לרוב הגולשים בישראל היות והגישה אליו מישראל חסומה, כך שבניגוד לטענתה של נטפליקס, לא יכול להיות שהסימן שלהם מוכר כל כך לציבור הישראלי. בתפוז מפרטים בהודעתם כי מבדיקה שלהם באמצעות דו"ח קומסקור לחודש אוגוסט האחרון, ביקרו באתר הווידיאו שלהם, Flix.co.il, למעלה מ-950 אלף גולשים והוא בין עשרת האתרים הישראלים המובילים בכניסות גולשים שונים בכל חודש.

נטפליקס הוקמה ב-1997 בארה"ב ובתחילת דרכה הציעה משלוח סרטים על גבי תקליטורי DVD ללקוחותיה. עם התפתחות האינטרנט ותכני הווידיאו לצפייה און-ליין החלה החברה להציע שירות הזרמת תוכניות וסרטים (סטרימיניג) על בסיס מנוי שנתי. כיום לנטפליקס יש למעלה מ-25 מיליון משתמשים רשומים בארה"ב, קנדה ובאחרונה גם באמריקה הלטינית. בתחילת 2012 צפויה החברה להשיק לראשונה את שירותי הזרמת הווידיאו שלה גם באירופה.