כתב אישום: הרב מוטי אלון ביצע מעשים מגונים בשני קטינים

לאחר שהרב אלון סירב להסדר הטיעון המקל שהוצע לו, הודיע לו עו"ד יאיר גולן כי יפסיק לייצגו ■ עורך דינו החדש ציון אמיר: "הרב טוען בתוקף כי ידיו נקיות, ובכוונתו להיאבק להוכחת חפותו"

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (ד') לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום כנגד הרב מוטי אלון, מבכירי הציונות הדתית, בגין עבירות של מעשה מגונה בכוח ומעשה מגונה בקטין תוך ניצול יחסי חינוך. ההחלטה התקבלה באישור היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ועל דעת פרקליט המדינה, משה לדור.

‏החשדות נגד הרב הועלו לפני כשנה וחצי על-ידי פורום "תקנה", הגוף הציוני-דתי המטפל בהטרדות מיניות מצד בעלי מרות וסמכות. בעקבות זאת הורה היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה כנגד הרב, שבסופה הועבר התיק לפרקליטות. בפברואר השנה הודיעה הפרקליטות לרב כי הוחלט להעמידו לדין בכפוף לקיום שימוע, שלאחריו הוחלט להגיש את כתב האישום. ‏

כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד שגיא אופיר מפרקליטות מחוז ירושלים, מייחס לרב אלון שני אישומים בגין עבירות מין שבוצעו בשני מתלוננים קטינים במספר הזדמנויות, בשנים 2003 ו-2005.

באישום הראשון מואשם הרב אלון בביצוע מעשה מגונה בכוח, בשתי הזדמנויות נפרדות, במתלונן שפנה לייעוץ אצלו לנוכח מצוקה אישית ומשפחתית בה היה נתון. מכתב האישום עולה כי הרב הניח את רגלו בין רגליו של המתלונן, הושיב אותו על ברכיו, חיבק אותו וליטף אותו בבטנו ובירכיו מעל לבגדיו, ואף קירב את ראשו אליו ונשק על פניו זמן ממושך. "את כל המעשים המתוארים לעיל ביצע הנאשם בא' לשם גירויו המיני", נכתב באישום.

‏באישום השני מואשם הרב בביצוע מעשה מגונה בקטין תוך ניצול יחסי מרות, ב-3 הזדמנויות שונות. במקרים אלה חיבק הרב את הקטין, השכיב אותו על ברכיו, ליטף את גופו ונשק לו.

‏מוקדם יותר השבוע פורסם כי סנגורו של הרב, עו"ד יאיר גולן, התפטר מייצוגו לאחר שהרב דחה הסדר טיעון שהוצע לו. במהלך המשא-ומתן להסדר הטיעון הוצע לרב להוריד מכתב האישום מתלונן אחד מתוך השניים.

כעת מייצג את אלון עו"ד ציון אמיר, שאמר היום לכלי התקשורת כי "הרב טוען בתוקף כי ידיו נקיות, ובכוונתו להיאבק להוכחת חפותו". ‏‎‎‏