סתיו שפיר: "ממשלת נתניהו מנותקת לחלוטין מהרחוב"

אחת מיוזמות מחאת האוהלים בכנס DLD בת"א: "חייבים לנצל את מה שיש לנו. לא נקבל הזדמנות שנייה" ■ "טרכטנברג טוען בדו"ח שלו כי לציבור יש צורך בדיור בר-השגה. זה לא צורך, זו זכות"

יוזמי מחאת יוקר המחיה של קיץ 2011 שומרים על אופטימיות ומבינים מדוע תמיכת הציבור ברחובות נבלמה: "בחודשי הקיץ המחאה החברתית הייתה הדבר הכי סקסי והכי מגניב בעיר, ולאו דווקא בגלל הצורך למחות", אומרת אחת ממובילות המחאה, סתיו שפיר. "הגענו לשלב שבו אנחנו חייבים להיכנס עמוק יותר".

שפיר מוסיפה ואומרת כי המטרה שלהם כעת היא ליצור רשת שתחבר את כל האקטיביסטים והמוחים בכל רחבי הארץ בשביל להמשיך ולפעול. "אנחנו כבר לא יכולים להסתמך יותר רק על כוחה של התקשורת, כיוון שהשינוי שאנחנו מבקשים הוא ענק וזה תהליך שלוקח הרבה מאוד זמן".

איליי גורדון, אחד ממובילי מחאת האוהלים בשד' נורדאו בתל-אביב צופה שגם למרות הבלימה בעוצמתה של המחאה, הציבור יחזור לרחובות: "יש לנו זיכרון קצר", אומר גורדון. "בקיץ זה היה מגניב והיום המוחים שצעדו ברחובות צריכים לחזור לעסוק בעבודתם ובמשפחותיהם ולכן נאלצו לקחת צעד אחורה". גורדון אמר עוד כי "שום דבר עדיין לא השתנה. אנשים עדיין צריכים להתמודד עם המשכנתאות שלהם, ההוצאות המוגזמות על גידול הילדים ובסוף אנשים יחזרו. יהיה עוד סיבוב".

כשנשאלה שפיר האם לדעתה נעשו טעויות בהנהגת המחאה ואיך היא מגיבה לטענות שאומרות כי הם רודפים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, באופן אישי, אמרה שפיר כי הם לא מכוונים שום דבר נגד הממשלה הנוכחית כיוון שאלו ליקויים של ממשלות רבות לפניה, אך הממשלה הנוכחית, בראשות בנימין נתניהו, מנותקת לחלוטין מהרחוב: "גם עכשיו, 4 חודשים אחרי שהתחילה המחאה, אנחנו מקבלים את אותו ניתוק וחוסר תקשורת של הממשלה מהציבור", אומרת שפיר. "אם לא ננצל את מה שהשגנו עד עכשיו, לא תהיה לנו הזדמנות שנייה".

כשנשאלה למה מנהיגי המחאה מתעלמים כמעט לחלוטין מדו"ח טרכטנברג אמרה שפיר: "כבר מהיום הראשון שאלנו 'מה כבר טרכטנברג יכול לעשות?, איזה מנדט יש לו? הוא יכול לשנות תקציבים?'". שפיר הוסיפה ואמרה: "יש לנו ראש ממשלה שהוא כלכלן, שאמר שהוא מבין את המצוקה שלנו, וטרכטנברג היה הפתרון שלו. לנו יש מומחים בכל התחומים הבוערים שאומרים שזה לא מספיק". לגבי הצפי של המחאה לשנה הקרובה אמרה שפיר כי היא אופטימית: "אנחנו אופטימיים מאוד, והעובדה שאנחנו לא אלימים מוכיחה זאת. אם אנחנו רוצים שיהיה לנו עתיד, אנחנו צריכים להילחם עליו".