תוך שבוע: כ-380 אלף עותקים נמכרו מהביוגרפיה של סטיב ג'ובס

הביוגרפיה המדוברת של מייסד ומנכ"ל אפל המנוח, סטיב ג'ובס, הגיעה למקום ה-18 ברשימת הספרים המצליחים ביותר של 2011 - פחות משבועיים לאחר שיצאה לאור

מסתבר כי השפעתו של סטיב ג'ובס על מכירות מאסיביות מסרבת להתפוגג גם לאחר מותו. אולם, הפעם לא מדובר על מוצר חדש מבית אפל אלא על ספרו של וולטר איזקסון, המספר לראשונה, ובתיאום מלא עם ג'ובס, את סיפור חייו של אחד האנשים הבכירים והמשפיעים ביותר בתעשיית ההיי-טק מאז שנות ה-80.

הביוגרפיה, שנקראת "סטיב ג'ובס", יצאה לאור לפני פחות משבועיים, וכבר אמש (ה') דווח כי למעלה מ-379 אלף עותקים ממנה כבר נמכרו, כרגע רק בארה"ב. על-פי הדיווח באתר DigitalTrends, הביוגרפיה כבר ממוקמת במקום ה-18 ברשימת הספרים הנמכרים ביותר לשנת 2011.

ההנחה היא שבקצב המכירות הזה, הביוגרפיה ככל הנראה תיכנס לרשימת 10 הספרים הטובים ביותר של 2011, אך לא בטוח שיישאר מספיק זמן עד לתום השנה בשביל שהיא תצליח לטפס עד למקום הראשון.

הביוגרפיה החדשה, שממוקמת כעת במקום השלישי ברשימת רבי המכר באתר אמזון, חשפה פרטים חדשים רבים אודות עברו של ג'ובס, כמו גם ציטוטים והתבטאויות שלו כנגד קולגות, יריבים ואפילו נשיאים שאיתם בא במגע במהלך 56 שנות חייו.

בין היתר, ניתן למצוא בביוגרפיה דברים קשים ביותר שאמר ג'ובס על יריבו הוותיק והמר ביל גייטס, מייסד ומנכ"ל מיקרוסופט לשעבר, ציטוט שיחה שהתנהלה בין ג'ובס לנשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון, שפנה אליו בבקשה לעצה כיצד להתנהל בפרשת המין עם מוניקה לווינסקי, וגם ציטוטים של ג'ובס על מלחמתו בגוגל ובמערכת ההפעלה אנדרואיד, בה נשבע להילחם עד יומו האחרון.