מניית הערב בנאסד"ק: טסה 130% לאור ניסוי רפואי מוצלח

אינהיביטקס הציגה תוצאות טובות בניסוי ביניים בתרופת ה-INX-189, המיועדת לטיפול בדלקת כבד

מדדי המניות בוול סטריט יורדים, גרופון מזנקת, אך אור הזרקורים במדור "מניית הערב" מופנה לחברה קטנה בשם אינהיביטקס (Inhibitex), שנסחרת בוול סטריט תחת הסימול: INHX. המניה מזנקת הערב בכ-130% תוך שהיא מרכזת מחזור מסחר חריג של יותר מפי 33 מהמחזור הממוצע שלה ב-3 החודשים האחרונים. הסיבה: ניסוי רפואים מוצלח בתרופה ניסיונית לטיפול בדלקת כבד (hepatitis C).

INX-189 - זהו שמה של התרופה שמפתחת אינהיביטקס. החברה דיווחה היום על תוצאות ביניים של ניסוי רפואי הנערך בתרופה, כאשר התוצאות הראו כי שימוש בתרופה במינון של 200 מ"ג ביום סייע בטיפול בווירוס אצל המטופלים, ללא תופעות לווי חריגות. זאת, כבר לאחר 7 ימים מיום התחלת השימוש בתרופה. יש לציין כי מדובר בשלב ביניים של הניסוי וכי הדרך לאישור FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) ושיווק התרופה עדיין ארוכה.

אנליסטים בארה"ב מאמינים בפוטנציאל של תרופת ה-INX-189, בעוד שדור ה"בייבי בום" בארה"ב מזדקן ודלקת כבד הופכת שכיחה יותר. למעשה, כבר היום דלקת כבד היא הגורם העיקרי להשתלות כבד בארה"ב.

הפטיטיס C מועברת בדם (כלומר תיתכן הידבקות דרך שימוש במזרקים) או באמצעות יחסי מין עם אדם נגוע. הווירוס התפרץ בשנת 1992 בארה"ב. מרבית האנשים שנדבקים בווירוס לא מודעים אליו עד אשר הוא מתפרץ ונגרם נזק מהותי לכבד. תסמיני המחלה הם כאבים, עייפות, גירוד ושתן בצבע כהה.

אינהיביטקס מפתחת תרופה לטיפות בהפיטיטיס C ואין לה נכון להיום שום מוצר בשוק לטיפול בדלקת הכבד. ברבעון השלישי של השנה רשמה החברה הפסד של 5.3 מיליון דולר על הכנסות של 1.3 מיליון דולר. מתוך הכנסות אלה, מיליון דולר הוענקו לה ע"י חברת פייזר במסגרת תמלוגים שהיא מעבירה לה בהתאם להתקדמות המחקר הקליני. אינהיביטקס נסחרת היום לפי שווי של כ-700 מיליון דולר.