בשביל הזוגות הצעירים? אלי ישי אישר פיצול דירות קיימות

שר הפנים וסגן ראש הממשלה חתם על תקנות לפיצול דירות קיימות וכן דירות שטרם נבנו ■ ההחלטה מתבססת על הכמות הנמוכה של דירות קטנות שנבנו בעשור האחרון במשק, יחד עם נתונים על קיטון בהיקף הנפשות במשקי הבית בישראל

שר הפנים וסגן ראש הממשלה, אלי ישי, חתם היום (א') על תקנות המאפשרות פיצול דירות קיימות וכן דירות שאושרו לבנייה וטרם נבנו.

ההחלטה התבססה על נתוני משרד הפנים, שהצביעה על כך ש-17% בלבד מהיח"ד שנבנו ב-10 השנים האחרונות הינן בנות 3 חדרים ומטה, כאשר יתרת הדירות הינן בנות 4-6 חדרים.

בהצלבת הנתונים הללו, עם נתונים על הרכב משקי הבית בישראל, הגיעו במשרד הפנים להחלטה כי יש לאשר את התקנות, המעניקות לוועדה המקומית לתכנון ובניה סמכות למתן היתר לפצל דירות קיימות לדירות קטנות - ובלבד שלא יהיו קטנות יותר מ-30 מ"ר וכ-75% מבעלי הקרקע נתנו את הסכמתם.

בנוסף, התקנות מאפשרות לפצל 20% מהדירות אשר בתכנון ממשלתי שאושרו, אולם טרם מומשו באמצעות הליך מקוצר בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

באשר למשקי הבית, על פי נתוני משרד הפנים עולה כי קיימת מגמה של גידול בשיעור משקי הבית הקטנים (1-2 דיירים), כאשר בתל אביב וחיפה (למשל) כי-60-70% ממשקי הבית הינם בני 2 נפשות בלבד.