בעלי אג"ח דלק נדל"ן לתשובה: הזרם עוד 119 מ' ש'

בעלי האג"ח להנהלת דלק נדל"ן: חייבו את תשובה למממש התחייבותיו ■ בנוסף דורשים מההנהלה למממש אופציות למכירות זכויות שיעניקו לה הון נוסף ■ מלינים: "עד כה התחמקו מתשובה או דיון ענייני"

בעלי האג"ח של דלק נדל"ן , בשליטתו של יצחק תשובה, נוקטים היום (א') בצעד נוסף במאבקם לעמידת החברה בהתחייבויות כלפיהם, בדגש על תשלום הריביות השוטפות לבעלי אג"ח כ"ה עד ה-15 בנובמבר. במכתב שנשלח לדירקטוריון החברה, טוענים הנושים כי זו אינה דורשת מבעל השליטה, תשובה, להזרים הון עליו התחייב ולבצע מהלכים אשר יעמידו ברשותה את ההון הדרוש לתשלומי הריבית.

במכתבם, מזכירים בעלי האג"ח את התחייבויותיו של תשובה להזכיר הון באמצעות חברות פרטיות שבשליטתו, אשר יקחו חלק בהנפקות שתבצע דלק נדל"ן - כדי שזו תגייס סכום של 75 מיליון שקל בשנת 2011, וסכום זהה ב-2012.

נושי החברה מלינים כי חודשיים לסיום שנת 2011, בוצעה הנפקת זכויות אחת בלבד במסגרת הזרים תשובה 31 מיליון שקל - קרי, עליו להזרים עוד 44 מיליון שקל השנה, יחד עם סכום כולל של 75 מיליון שקל בשנה הבאה. "דומה כי אם לא תבוצע פעילה מיידית, עלול בעל השליטה להשתחרר מהתחייבותו לשנת 2011, ולחברה צפוי להיגרם נזק מיידי בסך של 44 מיליון שקל לפחות", נכתב במכתב.

בעלי האג"ח דורשים מהנהלת דלק נדל"ן לדרוש פרסום מיידי של תשקיף הנפקת זכויות על ידי החברה, הדורש מתשובה להשלים את סכום התחייבויותיו לשנת 2011. עוד מציינים הנושים כי "פנינו בעניין האמור הן לחברה והן לנציגי בעל השליטה, אולם עד כה התחמקו מכל תשובה או דיון ענייני".

בעלי האג"ח מלינים כי לאור העובדה שמחזיקי אג"ח כ"ה נותרו "בפני שוקת שבורה" בהגיע מועד פירעון קרן האג"ח עקב אי-יכולתה של דלק נדל"ן לעמוד בהתחייבויותיה, מן הנדרש שתשובה יבצע את הזרמת ההון הנדרשת, וכן כי החברה תממש אופציות PUT למכירת 25% ממניות אלעד ישראל (לפי שווי של 400 מיליון שקל), שהוענקו לה על ידי תשובה עצמו - וצפויים לשחרר די הון לשם עמידתה בהתחייבויות.

מדלק נדל"ן נמסר בתגובה: "הנהלת החברה פועלת בשקיפות, לטובת משקיעיה, ובהתאם להוראות הדין. לא נפל כל פגם בהתנהלותה של החברה, והיא דוחה על הסף את הטענות העולות מהמכתב".