HSBC: "משבר החובות באירופה יגרום למיתון עמוק"

דיויד בלום, מנהל מחלקת המחקר ב-HSBC: "האירועים האחרונים בגוש האירו היו כמעט קריקטוריסטיים" ■ "השווקים מתוחים יותר מכפי שהיו בזמן משבר ליהמן ברדרס"

מזה שנתיים, לא נראה שמשבר החובות באירופה קרוב לסיום - כאשר ההתפתחויות האחרונות מכיוון אתונה ורומא צפויות לרכז עניין רב. בין אם מדובר בברלוסקוני אשר מאולץ להעביר רפורמות והרחבות נוספות לתוכנית הצנע שלו, או יוון המתקשה להגיע ליציבות פוליטית על רקע הניסיונות לחילוצה - בלתי ניתן להתעלם מהמשבר.

אנליסטים ב-HSBC פרסמו באחרונה סקירה המבוססת על פרדיגמת מחקר, שבוחנת את השווקים מאז תחילתו של המשבר הפיננסי (משלהי 2007). וההבנות שלהם אינן מעודדות: "האירועים האחרונים צפויים בסופו של דבר להוביל את המערכת הפיננסית העולמית לעבר מיתון עמוק נוסף".

"האירועים האחרונים בגוש האירו היו כמעט קריקטוריסטיים: בתחילת השבוע שעבר הייתה אופוריה גדולה סביב תוכנית החילוץ ליוון, ולאחר מכן ראינו ייאוש נוראי בגלל משאל עם", מסביר דיויד בלום, מנהל מחלקת המחקר ב-HSBC.

"השווקים מתוחים באופן בוטה יותר מכפי שהיה בתקופת משבר ליהמן ברדרס, וזאת כיוון שהאירועים שאנשים חוששים מהם יותר מכל - עדיין לא קרו", סיכם בלום. "זה רק החשש ממשבר נוסף שמוביל את השווקים לטלטלות עזות".