רוצים לחסום שירותים סלולריים מיותרים? עכשיו זה הזמן

חברות הסלולר שולחות בימים אלה לכל המנויים "טופס גישה לשירותים באמצעות המכשיר הסלולרי המחויבים בחשבון הטלפון", בו יבקשו את אישור הלקוחות לחבילות השירותים השונות

בימים אלה שולחות חברות הסלולר לכל המנויים "טופס גישה לשירותים באמצעות המכשיר הסלולרי המחויבים בחשבון הטלפון". הטופס הוא תוצאה של תלונות רבות מצרכנים, בעיקר הורים, שגילו שהם משלמים מאות שקלים בחודש לחברות "שירותי תוכן", בהם משחקי טריוויה, חידונים, בדיחות יומיות וכדומה - אליהם מתפתים הגולשים הצעירים להירשם באמצעות באנרים פרסומיים באינטרנט.

כפי שפורסם ב"גלובס", הבאנרים משתמשים בשיטה המוכרת של פיתוי לזכייה בפרסים יקרי-ערך ומטשטשים את העובדה כי מדובר בשירות בתשלום קבוע. הבעיה היא שרבים מהם מופיעים באתרים שבהם גולשים ילדים ובני-נוער, הנרשמים בקלות לאודישנים או להגרלות נושאות פרסים, כשכל שנדרש מהם הוא הזנת מספר סלולרי. גם אישור ההזמנה באמצעות מסרון ובו קוד הרשמה לא היווה גורם מרתיע, כפי שמעידות התלונות הרבות בעניין.

גם במועצה לשלום הילד התקבלו תלונות מהורים על הקלות שבה נרשמו ילדיהםם לשירותים, שלכאורה מגבילים את גיל ההרשמה ל-18.

בעקבות התלונות הרבות, שיגר ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד, מכתבים לשר התקשורת ולגורמים בממשלה בדרישה למצוא פתרונות לבעיה המתפשטת.

והפתרון כאמור הגיע: החוזר הנשלח בימים אלה למנויים של חברות הסלולר כולל אפשרות לבחור אילו שירותים לחסום - שירותים חד-פעמיים, כמו תרומות לעמותות דרך מסרונים או הצבעה לתכניות ריאליטי; קבלת מידע חד-פעמי (דפי זהב, קווי תחבורה); שירותי תוכן מתמשכים כמו מנוי לשירותי וידיאו או מוזיקה, או מנוי לקבלת שירותי תוכן קבועים בהם חידוני טריוויה, שירותי חדשות, טיפים לדיאטה, אסטרולוגיה וכדומה.

חסימת שירותים שעליהם מנוי הלקוח כיום תגרום לביטולם, ואילו אי-חתימה על הטופס תוביל לחסימת כל השירותים באופן גורף.