מכתב למשקיע שמכר לי "ויליפוד"

לא מבין אותך, אתה חושש שהמחאה תוריד את מחיר המוצרים שהחברה מייבאת?

שלום ידידי, רציתי לספר לך שאני הוא זה שקנה ממך את המניות של חברת ויליפוד, שמכרת לאחרונה במחיר 14 שקל למניה.

יכול להיות שלא שמת לב, אבל המניה שמכרת לי התגלתה כמציאה לא קטנה. ויליפוד מנהלת את מרבית הפעילות שלה באמצעות החברה הבת ג' וילי פוד אינטרנשיונאל , המשיגה צמיחה שנתית ממוצעת מרשימה, ודי עקבית, בשיעור קרוב ל-15% בעשור האחרון.

החברה, המקפידה להגדיל את סל המוצרים שלה ולגוונו מדי שנה, פועלת גם בשוק המזון הכשר בארצות הברית, ובין היתר מחזיקה בחברות המזון סלטי שמיר וגולד פרוסט. החברה האם מחזיקה כ-53% מהחברה הבת, ולכן נהנית מהצמיחה הזו.

אולי אתה חושש ממיתון שיפגע בהכנסות החברה ויערער את יציבותה הפיננסית, אבל מבט חטוף במאזן של ויליפוד מלמד כי בקופתה 291 מיליון שקל לעומת 73 מיליון שקל של חובות בלבד, מה שמאפשר לה לממן את מרבית פעילותה בכוחות עצמה.

יותר מזה, לחברה רווחים עודפים המספיקים לא רק לכלכל את הצמיחה הזו, אלא גם לחלוקת נתח נכבד מהרווחים למחזיקי המניות שלה. בשנה האחרונה זה התבטא בתשואת דיבידנד של 5.2%, ובהנחה שהיא תמשיך להרוויח יפה היא צפויה לחלק דיבידנדים נדיבים כאלה גם השנה. שאר הררי המזומנים בקופה יאפשרו לה להמשיך להתרחב על-ידי פיתוח מוצרים חדשים ושיווקם, ואולי גם באמצעות רכישת מתחרות או חברות שירחיבו את פעילותה לתחומים נוספים.

אם אני מחבר את כל המספרים האלה להערכת שווי מפורטת, שבה אני מניח קצב צמיחה ורווחיות נמוכים יותר מאלה של השנים הקודמות, ושיעור היוון גבוה למדי, אני מקבל שמניית ויליפוד שווה לפחות 27 שקל.

באמת שניסיתי לחפש עוד סיבות מדוע אתה סבור שהמניה שווה פחות. אולי אתה חושש שהמחאה החברתית תוריד את מחירי המוצרים שמייבאת החברה, אבל השימורים שמייבאת ויליפוד התייקרו אפילו בשיעור נמוך מעליית המדד לאורך השנים, ולכן אין היגיון כלכלי אמיתי להוזילם. ומי יודע, אולי המחאה תעודד פתיחה של היבוא לארץ והתגברות התחרות? בשביל שזה יקרה, אגב, מסי היבוא יצטרכו לרדת, מהלך שיעשה רק טוב לרווחיות של ויליפוד.

ויכול להיות שמכרת פשוט כי אתה מסתכל על המצב הכלכלי העגום בעולם וחושש מירידות נוספות במחירי המניות. יש בזה היגיון. מצד שני, איש אינו יודע לתזמן את השוק, ולכן כלל האצבע אומר שקונים מניה כשהיא זולה ולא מנסים לתזמן את התחתית. ובמקרה של ויליפוד, היא נראית לי ממש זולה, ואני מעריך שבעוד שנתיים-שלוש היא תיסחר במחיר לפחות כפול מהמחיר הנוכחי.

אגב, נראה שגם צבי ויליגר, הבעלים של ויליפוד, חושב כמוני, אחרת אי-אפשר להסביר את העובדה שהוא השקיע 5.5 מיליון שקל, לפני חודשים מספר, בקניית מניות של החברה במחיר של 22 שקל למניה.

גילוי נאות: אין לראות באמור לעיל המלצה לפעולה בניירות הערך המוזכרים או בניירות ערך אחרים. הכותב מחזיק את מניית ויליפוד בתיק המניות המנצחות באתר www.thewinningstocks.com