"דלק נדל"ן משרתת האינטרס של תשובה - ופוגעת בעצמה"

בעלי האג"ח סדרה כ"ה של דלק נדל"ן ממשיכים במאבקם מול החברה למימוש התחייבויותיה ■ דורשים הזרמת 120 מיליון שקל על בסיס הנפקת זכויות, ומימוש אופציות PUT למכירת מניות אלעד מגורים

בעלי האג"ח סדרה כ"ה של דלק נדל"ן ממשיכים היום (ד') במאבקם מול החברה, למימוש התחייבויותיה כלפיהם. עיקר המאבק נסוב כעת סביב שתי התחייבויות של בעל השליטה יצחק תשובה לחברה: הראשונה, להזרים 150 מיליון שקל לחברה עד סוף שנת 2012 על בסיס הנפקות פרטיות; והשנייה, מתן אופציה למימוש אופציות PUT על כ-25% ממניות אלעד מגורים, אשר צפויות להעמיד לחברה הון בהיקף 100 מיליון שקל.

שני המהלכים צפויים להעניק לחברה בטחונות והון נוסף, אשר אמורים לסייע לה לפרוע את תשלומי הריביות לבעלי האג"ח עד ה-15 בנובמבר. וכך, במכתב שנשלח היום לדירקטוריון החברה מטעם נאמן בעלי האג"ח, עו"ד גיא גיסין, תוקף האחרון את דירקטוריון החברה כי אינו פועל "לטובת נושי החברה וציבור מחזיקי ניירות הערך", אלא לטובת "האינטרסים של בעל השליטה, תוך הרעת מצב החברה ונושיה".

באשר להנפקות הזכויות, אשר החברה ביצעה הנפקה אחת כזו בפברואר השנה בהיקף של 31 מיליון שקל, דורשים בעלי האג"ח מהחברה לפרסם תשקיף הנפקת זכויות. כמו כן, דוחים הנושים את טענת החברה כי ההתחייבות אינה תקיפה, כיוון שהיא נמצאת ב"תהליכים לארגון מחדש של חובות החברה".

טענת בעלי האג"ח, הינה כי בהתחשב בעובדה שנוסח ההתחייבות על הנפקת הזכויות זהה לנוסח ההתחייבות על מכירות הזכויות באלעד מגורים - מבחינה משפטית, אם ההתחייבות השנייה עדיין תקיפה, אזי גם הראשונה נמצאת בתוקף.

עוד טוענים בעלי האג"ח כי אם דלק נדל"ן רואה עצמה כפטורה משתי התחייבויות אלה על בסיס ההחלטה לבצע תהליך לארגון מחדש של חובותיה, על ההחלטה המדובר לעבור באסיפה הכללית של החברה - צעד שלא התקיים.