כלל פיננסים על נובל אנרג'י: "מדובר בהודעה טובה"

גיל בשן מ-IBI: "כל ההודעות בלי יוצא מן הכלל הן חדשות טובות לשותפויות. ההשתוללות ברציו לא לגמרי ברורה" ■ כלל פיננסים: "אמנם יש צדדים מאכזבים, אבל השורה התחתונה היא פוטנציאל ל-20 TCF בשטחים שמסביב ללוויתן ללא לוויתן"

לאחר הפרסום היום (ג') על הערכות חברת נובל אנרג'י, כי בקידוח "בלוק 12" בקפריסין מצויים 3-9 TCF גז טבעי בלבד, לעומת תחזיות מוקדמות ל-10 TCF, הגיעו תגובות האנליסטים.

גיל בשן מ-IBI מפרט אודות הנקודות העיקריות שצפוייה לפרסם נובל אנרג'י:

■ פוטנציאל נוסף של 20 TCF ברישיונות החברה מעבר לתגליות שכבר התגלו (תמר ולוויתן).

■ פרוספקט הקידוח בבלוק 12 בקפריסין מוערך ב 3-9 TCF בהסתברות הצלחה גיאולוגית של 60%.

■ פיתוח תמר מתקדם כמתוכנן, הושלמו כ-50% מתוכנית הפיתוח.

■ קידוח הנפט בלוויתן 1 יתחיל בתחילת שנה הבאה הפוטנציאל מוערך ב-3.7 מליארד חביות נפט.

"כל ההודעות בלי יוצא מן הכלל הן חדשות טובות לשותפויות", אמר בשן. "מחירי המניות של אבנר ודלק"ד אינן מתמחרות כלל את רישיון בלוק 12, ובטח ובטח שאינן מתמרות פוטנציאל תגליות נוסף של 20 TCF. תגלית בבלוק 12 גם בהיקף המינימום של 3 TCF היא חדשות טובות ובוודאי שאם יימצא יותר - מה טוב. החשיבות של תגלית בקפריסין היא יותר בכיוון של פיתוח האזור שיתוף פעולה להקמת פלטפורמה וכד' ופחות בכמות הגז שתימצא (מדובר בקידוח הראשון שנעשה במים הכלכלים של קפריסין)".

בשן מוסיף כי "ההשתוללות ברציו לא לגמרי ברורה, אבל גם הדיווח על קידוח הנפט שיחל ב-2012 לא מפתיע ומסתדר טוב עם משחק האסדות שפועלות באזור. סה"כ השותפויות של דלק הן קנייה אטרקטיבית והחדשות מנובל שופכות אור נוסף על הפוטנציאל הכלכלי האדיר הטמון בהן". IBI מעדכנים את המלצם למניית אבנר ל"קנייה" ואת מחיר היעד למניה ל-2.6 שקל, ואת ההמלצה למניית דלק"ד גם כן ל"קנייה" ואת מחיר היעד ל-14.5 שקל.

ירון זר, אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים: "מדובר בהודעה טובה. אמנם יש צדדים מאכזבים ביחס לציפיות בעיקר כלפי בלוק 12 אבל השורה התחתונה היא פוטנציאל ל-20 TCF בשטחים שמסביב ללוויתן ללא לוויתן. ה- 20 כולל את בלוק 12 שהוא בסביבות 6 והיתרה של ה- 14 היא בארץ."