1.6 מיליארד ש' הפסד לכור בגין החזקותיה בקרדיט סוויס

ירידת ערך מניית קרדיט סוויס הסבה לכור הפסד של 378 מ' ש' לאחר מימוש חלק מהחזקותיה, ועוד כ-900 מיליון שקל "על הנייר" ■ תבצע רכישה עצמית של אג"ח בכ-250 מ' ש'

כור , החברה הבת שלדסק"ש מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, דיווחה היום (ד') על תואצותיה הפיננסיות לרבעון השלישי של שנת 2011, כאשר הסיפור הגדול הוא דיווח של החברה על הפסד של כ-1.6 מיליארד שקל בגין השקעתה במניות הבנק השוויצרי קרדיט סוויס . החברה רשמה הפסדים בסדר גודל דומה בעקבות החזקותיה במניות הבנק, גם ברבעון השני.

בעקבות התנודתיות הגבוהה וירידות המחירים החדות בבורסות בעולם והירידה המשמעותית שנרשמה במחיר מניית קרדיט סוויס בתקופה האחרונה, רשמה כור 378 מיליון שקל הפסד בגין מכירת מניות הבנק; וכ-900 מיליון שקל הפסד בגין ירידת ערך של יתרת ההחזקה של ברשותה - "הפסד על הנייר".

נכון להיום מחזיקה כור בכ-27.8 מיליון מניות של הבנק השווייצרי, המהוות כ-2.31% מהונו של הבנק - בהיקף כולל של 2.4 מיליארד שקל. מהחברה נמסר כי בכוונתה להמשיך לנצל הזדמנויות לרכישה ומכירה של מניות הבנק, בהתאם למצב השווקים והערכותיה. מניית קרדיט סוויס נסחרת סביב 21.4 פר"ש נכון לזמן כתיבת שורות אלה.

נציין כי כלפי הבנק השוויצרי הופנו באחרונה חיצי ביקורת רבים, לאחר שהציג נתונים פיננסים מאכזבים ברבעון השלישי של שנת 2011, כאשר בסוכנות הדירוג מודי'ס הזהירו כי ייתכן ויורידו את דירוג האשראי של הבנק בעקבות זאת.

רכישת עצמית בהיקף נרחב

עוד מדווחת כור כי בהמשך לעסקת המיזוג של מכתשים אגן עם כמצ'יינה, אשר הניבה לכור 1.1 מיליארד דולר במזומן - אישר דירקטוריון החברה תוכנית לרכישה עצמית של אג"ח, בהיקף של 250 מיליון שקל. לכור יתרות נזילות גבוהות המסתכמות היום בכ-4.6 מיליארד שקל. עוד מעדכנת כור כי בעקבות השלמת עסקת המיזוג, תרשום החברה רווח נקי של 638 מיליון שקל ברבעון הרביעי.

ההחלטה על יציאה בתוכנית רכישת עצמית מגיעה גם לאור הציפייה בכור להשלים את עסקת HSBC שצפוייה להניח לכור כ-400 מיליון שקל, כך שיתרת המזומנים שלה תעמוד על 5 מיליארד שקל.

עוד עדכנה כור כי דירקטוריון החברה אישר היום זימון אסיפה כללית, למינויו של ליאור חנס כיו"ר החברה במקומו של עמי אראל שמסיים כהונה של כ-4 שנים כיו"ר.