כן פייט הודיעה על גיוס הון בעיקר ממוסדיים על רקע עסקה

כן פייט הודיעה היום כי היא הולכת ומשלימה את עסקת דנאלי וזאת בעקבות הצלחת גיוס ההון בסך של כ-3.3 מיליון דולר

חברת כן פייט ביופרמה , העוסקת בפיתוח תרופות למחלות דלקתיות, מחלות עיניים ומחלות כבד, הודיעה היום (ד') כי היא הולכת ומשלימה את עסקת דנאלי וזאת בעקבות הצלחת גיוס ההון בסך של כ-3.3 מיליון דולר, בעיקרו ממשקיעים מוסדיים זרים. הכסף האמור הופקד בחשבון נאמנות בישראל וצפוי להיות מושקע ב-Denali Concrete Management Inc. במחיר המשקף שווי חברה של כ-50 מיליון דולר לדנאלי לפני הכסף.

ההשקעה בדנאלי תחשוף את מוצרי החברה לשוק הביוטכנולוגי האמריקני המוביל בתחום זה. בכן פייט מאמינים כי דנאלי תהפוך להיות חברה ציבורית ייחודית בתחום העיניים עקב שלב הפיתוח המתקדם, בטיחות התרופה הניתנת כטבליה והשוק הגדול של גלאוקומה ועין יבשה אליו פונה תרופת החברה.

המשקיעים בתל-אביב, בכל אופן, לא אוהבים את העסקה והדילול הצפוי והמניה רושמת ירידה חדה במהלך המסחר.

כזכור, תרופת ה-CF101 הוכיחה הצלחה בניסוי שלב 2 בסינדרום העין היבשה אשר תוצאותיו קיבלו הכרה בינלאומית. בנוסף, הוכח באותו ניסוי כי התרופה מתאימה גם לטיפול בגלאוקומה ובימים אלו נערך ניסוי שלב 2 בהתוויה זו. ה-FDA אישר לחברה להתחיל בניסוי שלב 3 בסינדרום העין היבשה.

במקביל ולצורך השלמת העסקה, כן-פייט תבצע גיוס בהיקף של מספר מליוני שקלים אשר מתוכו סכום של חצי מיליון דולר יושקע בדנאלי. בנוסף, כן-פייט תקצה לדנאלי מניות בערך של כ-2.4 מיליון דולר. בתמורה להשקעה ולהקצאת המניות תקבל כן-פייט מניות בדנאלי בשווי המייצג ערך חברה של כ-50 מיליון דולר לדנאלי לפני הכסף. לאחר השלמת עסקת דנאלי תחזיק כן-פייט במעל 82% מדנאלי, כאשר השווי של דנאלי צפוי להיות מעל ל-56 מיליון דולר.

במקביל, יחתם בין דנאלי לבין כן-פייט הסכם למתן שירותים על-פיו כן-פייט תעניק לדנאלי שירותים שונים, אשר יכללו שירותי ניהול, של כל פעילויות המחקר הפרה קליניות והקליניות, יצור ואספקת התרופות הקשורות לתרופה שהועברה, ותשלום ליועצים המצוינים בהסכם בשל מעורבותם בניסויים הקליניים ובכל הפעילויות להשקת התרופה למחלות העיניים. בתמורה למתן השירותים כאמור, ישולמו לכן-פייט רק העלויות וההוצאות שלה למתן השירותים בתוספת 15%, וכן החזר הוצאות בפועל שישולמו על ידה בשל תחזוקת הפטנטים לגביהם ניתנו הזכויות לדנאלי.

כן-פייט, שהחלה את פעילותה העסקית בשנת 2000 הוקמה על ידי פרופ' פנינה פישמן, חוקרת במרכז הרפואי רבין, וד"ר אילן כהן, עורך פטנטים ושותף בכיר במשרד עורכי הפטנטים ריינהולד כהן. פרופ' פנינה פישמן מכהנת כמנכ"ל החברה. החברה הוקמה על בסיס ממצאיה המדעיים של פרופ' פנינה פישמן ומתמקדת בפיתוח תרופות על בסיס מולקולות אשר נקלטות על ידי רצפטורים (קולטנים) של תאים סרטניים או דלקתיים ומעכבות את התפתחותם של תאים אלה. התרופה המובילה של החברה CF101 נמצאת בפיתוח קליני מתקדם למחלות דלקתיות והתרופה השנייה CF102 מפותחת למחלות כבד הכוללות את סרטן הכבד ודלקת כבד נגיפית מסוג C.