ספי שקד במו"מ להיכנס כשותף בדרורי-שלומי

שקד, שעזב לאחרונה את ענבר-מרחב, בוחן אפשרויות נוספות, בהן הצטרפות כשותף ל-G גרופ של יפית גרינברג ועבודה בסוכנות פרסום במזרח אירופה

הפרסומאי ספי שקד נמצא במשא-ומתן מתקדם עם משרד הפרסום דרורי-שלומי על השתלבות בפעילות המשרד והפיכתו לשותף - כך נודע ל"גלובס".

עם זאת שקד, שאך נפרד לפני חודשים ספורים ממשרד הפרסום ענבר-מרחב, בחן בתקופה האחרונה מספר לא מבוטל של אפשרויות ומנהל בשלב זה משא-ומתן עם גורמים נוספים בתעשיית הפרסום - שהמשמעותי שבהם הוא עם קבוצת G גרופ שבבעלות יפית גרינברג ואייל גרינברג.

שקד, אחד מהאנשים היותר צבעוניים בתעשיית הפרסום, הצטרף לענבר-מרחב לפני כ-6 שנים, בתור ההבטחה הגדולה שאמורה הייתה להזניק את המשרד קדימה ולתת לו את הגושפנקה הקריאטיבית.

שקד הביא עמו רזומה קריאטיבי מרשים: הוא החל את דרכו בראובני-פרידן ועזב את המשרד לטובת תפקיד בכיר ביהושע TBWA, משרד שבו הוא אמור היה לקבל מניות. אך לאחר 3 שנים הוא חזר לראובני בתפקיד מנהל קריאייטיב ראשי. לאחר שלא הסתדר עם מי שכיהנה אז כמנכ"ל המשרד, סיגי אשד, הוא פרש ובחר להצטרף לענבר-מרחב - משרד צעיר יחסית שהיה קיים אז פחות מ-5 שנים.

בעת הצטרפותו של שקד עמד היקף הפעילות השנתית של מרחב-שקד על כ-6 מיליון דולר במחירים ריאליים. יש להניח כי אחד הדברים שפיתו את שקד לקבל על עצמו את השותפות במשרד ולא ללכת למשרד גדול אחר הייתה נכונות השותפים לתת לו כבר מיום כניסתו למשרד שליש מהמניות ואת שמו על הדלת.

בשלבים הראשונים נראה היה כי ההימור של מרחב וענבר משתלם: בזכותו של שקד החלו להגיע למשרד תקציבים שלא היו מגיעים בדרך-כלל למשרדי פרסום בסדר הגודל שלו, כמו למשל תקציב ml. ענבר-מרחב, שהפך להיות ענבר-מרחב-שקד, החל להראות גידולים מרשימים.

אבל הקפיצה של המשרד התבררה כקפיצה זמנית. כשהגיע המשבר הכלכלי ספג המשרד מכה קשה, ירד בהיקפיו ואיבד תקציבים. כבר לפני כשנתיים ידעו גורמים מקורבים לספר כי שקד איננו בטוח בבחירה שעשה, אך הוא נחוש שלא לעזוב לפני שהמשרד חוזר אל דרך המלך.

לפני כשנה החל ענבר-מרחב להתאושש ולהראות מחדש גידולים. את המחצית הראשונה של השנה הוא סיים עם גידול של 36%, אך זאת בעיקר תודות לרכישת משרד הפרסום לין&לין.

דרורי-שלומי הוא בדיוק היפוכו של ענבר-מרחב: הוא בבעלות שני אנשי פרסום ותיקים - טובית שלומי ויורם דרורי - וקבוצת BBDO העולמית שמחזיקה בו 30%. בשנתיים האחרונות נעשו במשרד כבר שני ניסיונות למינוי מנכ"לים, אך הם לא צלחו. המשרד, שנחשב באופן מסורתי לבינוני-קטן, הראה השנה ביצועים גדולים וגידול דו-ספרתי.

כאמור, בשלב זה מדובר במשא-ומתן שכבר כולל העברת חוזים אך עדיין עשוי להסתיים בלא כלום. שקד מתנהל בשלב זה גם מול קבוצת G גרופ, שבבעלות יפעת גרינברג ואייל גרינברג, שגם בה הוא אמור להפוך לשותף אם תסגר עסקה.

אופציה נוספת שעומדת על הפרק בימים אלה היא עבודה במזרח אירופה באחת הסוכנויות הגדולות הפועלות שם.

שקד סירב להתייחס לידיעה.

יורם דרורי מסר בתגובה: "ספי הוא חבר ומוכשר מאין כמוהו. הוא אחד מ-4 מועמדים בכירים שראויים להצטרף להנהלה במטרה להמשיך את הצמיחה שלנו. 2012 היא שנה של הזדמנויות חדשות, ואנו מתכוונים להסתער עליה בנחישות".