זעקת שור

ירידות השערים האחרונות מתחו את קפיץ התיקון היורד כך שאם אכן תהיה עליה, מכאן פחות או יותר היא צריכה להתחיל

לא התייחסתי כאן לת"א- 25 מזה זמן מה משום שלא היו אירועים משמעותיים במהלך המסחר והעדפתי לתת את מלוא תשומת הלב לוול סטריט. גם היום (שישי) המדד נמצא בין 1,083 ל-1,135 ולמעשה בין תמיכה שמהלך מתחתיה ימשך לכדי ירידה משמעותית לבין התנגדות שמהלך מעליה יסמן את המשך מגמת העליה.

העובדה שתל אביב 25 נסחר במשך זמן ממושך כל כך בין הרמות האלו מאשרת את חשיבותן, את העובדה שהאזור הנוכחי הוא אזור שיווי משקל ואת ההסתברות למהלך משמעותי בכיוון הפריצה (של אחת הרמות). הגדרת המגמה לטווח הארוך נשארת מגמת ירידה. הגדרת המגמה לטווח הקצר היא תנודתיות. יציאה למטה מאזור התנודתיות תישר קו עם המגמה ארוכת הטווח ולפיכך תהיה מהימנה. פריצה כלפי מעלה של אזור התנודתיות עדיין תיחשב תיקון עעולה למגמת הירידה עם התנגדות משמעותית באזור ה-1,215 וקצת מתחתיו.

לא להתייאש

מי שהתייאש מהסיכוי שאני נותן להתחדשות מגמת העליה בוול סטריט, שימצא דרך לחזק את עצמו. זה עוד לא אבוד. אז נכון שזה נשמע קצת כמו זעקת שור שור אבל היא נאמרת כאשר יש סיכוי תיאורטי שיופיע דוב זועם, ולכן יש בה סיכון של טעות. אני לוקח את הסיכון הזה. אני בכוונה מחזק את הטיעון השבוע משום שירידות השערים האחרונות מתחו את קפיץ התיקון היורד כך שאם אכן תהיה עליה, מכאן פחות או יותר היא צריכה להתחיל (מבוסס על ניתוח ה-S&P 500 ) והקפיץ המתוח יכול לשחרר גם קפיצה יפה למעלה, מסחטת שורטיסטים וכמובן החלפת מחסניות כותרות במדיה הפיננסית. מהלך של ה-S&P500 מתחת ל-1,206 ישפיל את התחזית שלי ואצטרך להתמודד עם זה הן במישור ההגנות והן כאן בטור. נקווה שלא כך יהיה.

במקביל, אני עדיין מבחין בניצני ההתעוררות של סקטור האנרגיה הירוקה. כך למשל קבלנו בשישי עליה נחמדה ב-STKL שבקניון המניות, חברה קנדית אהודה שבין שאר ענפי פעילותה עוסקת גם בתחום הדלק הביולוגי. מעניינת טכנית וכלכלית.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.