טנטאווי: "מתחייב למסור את הכוח והסמכויות לנבחרי העם"

(עדכון) - המועצה העליונה של הצבא דנה באפשרות למנות את ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשעבר, מוחמד אל-ברדעי, לר"מ מצרים

ראש המועצה העליונה של צבא מצרים, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, נשא הערב נאום לרבבות האזרחים שגדשו את כיכר תחריר שבקהיר ב"הפגנת המיליון" נגד השלטון הצבאי בארצם. "אין בכוונתנו לתפוס את מקומו של שלטון העם", הוא הבהיר - והוסיף: "הצבנו בראש סדר העדיפויות שלנו את קידום האינטרסים של מצרים. אנו מחויבים להעביר את הסמכויות ואת הכוח לנציגי העם שייבחרו".

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה הערב כי ראשי צבא מצרים ידונו באפשרות למנות את ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשעבר, מוחמד אל-ברדעי, לראש ממשלה - במקום עיסאם שרף שהתפטר.

אתר האינטרנט של העיתון "אל-אהראם" דיווח כי חברי המועצה הצבאית סיכמו בישיבתם שהבחירות לפרלמנט בקהיר ייערכו בשבוע הבא, וכן כי ההתמודדות לנשיאות מצרים תתקיים לכל המאוחר ב-30 ביוני 2012.

להפסיק האלימות

רמטכ"ל צבא מצרים, סאמי ענאן, ערך במהלך היום סבב פגישות עם בכירים במערכת הפוליטית המקומית ותיאם עמם שורת מהלכים שיתרכזו בהעברת סמכויות השלטון. בין היתר, הסכימו הצדדים על הקמת ממשלת חירום שתכהן עד לבחירת נשיא חדש.

נוסף על כך, התחייבו ראשי הצבא "להפסיק באופן מיידי את האלימות בכיכר תחריר, בכל הדרכים שבהן היא באה לידי ביטוי", וכן על תשלום פיצויים לכלל הפצועים ומשפחות האזרחים שנהרגו בהפגנות מאש צבא מצרים החל מחודש ינואר האחרון.

עוד התחייבו הצדדים להבטיח את מימוש הזכות להפגין ללא אלימות, וכן הוסכם כי על החשודים שנעצרו בהפגנה בקהיר בשבת האחרונה ישוחררו לאלתר.