אורמד שוקלת רישום כפול בבורסה בת"א ולעבור למסחר ב-AMEX

החברה הישראלית, שמפתחת אינסולין לבליעה, נסחרת בבורסה שמעבר לדלפק לפי שווי שוק של 21 מיליון דולר ■ נדב קידרון, המנכ"ל: "התרופה תתחרה מול משפחת תרופות שמגלגלת 8-10 מיליארד דולר בשנה"

חברת אורמד הישראלית, שנסחרת בבורסה שמעבר לדלפק בניו יורק לפי שווי שוק של 21 מיליון דולר, מתכננת מעבר למסחר בבורסת ה-AMEX ולרישום כפול בבורסה בתל אביב. בכך מקווה החברה לשחזר את ההצלחה של פרוטליקס, פלוריסטם ופרולור, שנסחרו בבורסות בארה"ב והצליחו לשפר את הסחירות ואת מחיר המניה לאחר שנרשמו למסחר גם באחד העם.

אורמד מפתחת גלולת אינסולין לבליעה, והמוצר שלה נמצא בשלב II של הניסויים הקליניים מול ה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב). ניסוי יעילות קטן בו השיג תוצאות טובות.

"המוצר שלנו לא אמור להחליף אינסולין שניתן בזריקה", אומר מנכ"ל החברה, נדב קידרון, "הוא לא מותאם לכך, וממילא אנחנו מייעדים לו תפקיד אחר ומעניין יותר".

לדבריו, המוצר נועד לשמש חולי סוכרת מבוגרים (סוג II) בשלב שלפני תחילת משטר הזריקות. סוכרת מבוגרים מאופיינת בכך שהגוף הופך פחות רגיש לאינסולין, ולכן דרושות מנות הולכות וגדלות של אינסולין כדי לאזן את רמות הסוכר.

אחרי גילוי המחלה נעשה לרוב ניסיון לשלוט ברמות הסוכר באמצעות משטר תזונה, פעילות גופנית, תרופות להפחתת את רמת הסוכר ותרופות שמעודדות את הלבלב להפריש יותר אינסולין (משפחת ה-Sulfonylureas).

"הבעיה בתרופות שמעודדות הפרשת אינסולין היא שהן שוחקות את הלבלב", אומר קידרון, "בסוף התהליך, החולה הופך מאדם שמייצר רמת אינסולין תקינה אך הגוף שלו לא מגיב אליה כשורה, לאדם שגם לא מייצר מספיק אינסולין". מלבד זאת, לתרופות הללו יש תופעות לוואי כמו השמנה ומחלות לב.

אינסולין חלופי עדיף, אבל הזריקות לא

באחרונה מתרבים המחקרים שמראים שעדיף לתת אינסולין חלופי במקום לעודד את הלבלב להפריש אינסולין ובתוך כך לשחוק אותו, אך רוב החולים מעוניינים לדחות ככל האפשר את הרגע שבו יתחילו בזריקות.

"המוצר שלנו אינו זריקה והוא משחרר אינסולין דרך הכבד, שזו צורה טבעית יותר לגוף", אומר קידרון.

אורמד תנסה להיכנס לשרשרת הטיפול בסוכרת, במקום משפחת ה-Sulfonylureas שלבדה מגלגלת 8-10 מיליארד דולר. "אנחנו לא נהרוס לקבוצה זו את השוק, אבל כנראה נפריע להם", לדבריו. קידרון שואף לחתום על הסכם מסחור למוצר עם סיום הניסוי הנוכחי.

לחברה מוצר נוסף, שנמצא בשלב ניסוי יעילות ראשוני ושנועד להחליף תרופה אחרת שניתנת לחולי סוכרת - תרופת ה-GLP1. גם כאן אורמד מפתחת גרסה שניתנת בבליעה של מוצר שניתן היום בזריקה.

מהאנסליסט שהביא לכם את פלוריסטם

באחרונה פרסם האנליסט האמריקני ריי דריקס סקירה של אורמד, שבה המליץ על קנייה חזקה למניית החברה במחיר יעד של דולר, לעומת 30 סנט במסחר היום. לדעתו, המחיר עשוי אף לעלות עד 7 דולרים בתוך שלוש שנים.

דריקס, אנליסט עצמאי, הוא מי שיצר את העניין הראשוני סביב חברת פלוריסטם, שהגיעה מאז שהחל לסקרה משווי של כמה עשרות מיליוני דולרים ל-109 מיליון דולר.

עוד לפני הבעת העניין מצד דריקס, אורמד בנתה קשרים בשוק ההון האמריקני, וגייסה עד היום 15 מיליון דולר מקרנות כמו Atara ו-Platinum partners.

באחרונה מינתה החברה את מייקל ברלוביץ', בעבר בכיר בפייזר, לשמש כיו"ר הפעילות האמריקנית שלה. "אנחנו שמחים שברלוביץ' יעזור לנו לדבר ב'אמריקנית' עם שוק ההון ועם חברות התרופות הגדולות", אומר קידרון, "אני שומע את חברות התרופות מתלוננות על האופן שבו ישראלים מציגים בפניהן.

"למשל, מייקל אמר לנו להכניס גם את המידע השלילי במצגת. זה מאוד לא ישראלי, אבל בעיני האמריקנים, אי הצגה מפורשת של מידע שלילי יכולה להיתפס כחוסר צניעות או אפילו כשקר. חברות ייעוץ אמריקניות מנסות לעזור, אבל הן מקבלות את התמונה כמו שאנחנו מציגים להם, ואילו מומחה כמו מייקל שמגיע מתוך התעשייה ישאל את השאלות הנכונות".