חברת שמן תונפק לפי שווי של 700 מיליון שקל

קדחת גיוסים בסקטור הגז-נפט: המשקיעים בהנפקת גוליבר הפסידו 24% ביום המסחר הראשון ■ הכשרה אנרגיה תגייס עשרות מיליוני שקלים

24.2% - זהו גובה ההפסד שרשמו המשקיעים בחברת חיפושי הנפט גוליבר אתמול (ג'), ביום המסחר הראשון בניה"ע שלה. גוליבר רשמה הצלחה חלקית בלבד בהנפקה שערכה ביום רביעי שעבר, כשגייסה מהציבור 21.4 מיליון שקל. מדובר בספתח לא מרנין במיוחד עבור החברות מסקטור החיפושים, אשר צפויות בחודש הקרוב לפנות למשקיעים מהציבור כדי לגייס כסף לפיתוח הרישיונות שבבעלותן.

הבאה לעשות זאת תהיה חברת שמן, שמנוהלת על-ידי יוסי לוי, מנכ"ל ישראמקו לשעבר, ושאליה הצטרף באחרונה הרמטכ"ל היוצא, גבי אשכנזי, כיו"ר. שמן צפויה לגייס בשבוע הקרוב כ-120 מיליון שקל, על מנת להשלים את מקורות המימון לקידוח הראשון ברישיון "שמן" (לשעבר מד-אשדוד), שעלותו מוערכת ב-85 מיליון דולר.

ל"גלובס" נודע, כי שמן מתכוונת להנפיק כ-15% ממניותיה לציבור, לפי שווי של 700 מיליון שקל לפני הכסף (שווי אפקטיבי של 630 מיליון שקל בתוספת אופציות שיינתנו בהנפקה). במידה שהאופציות ימומשו למניות החברה, עשויה קופת החברה לגדול ב-60-70 מיליון שקל נוספים. בשל לוח הזמנים הצפוף, והעובדה כי החברה חייבת לבצע את ההנפקה עד סוף חודש נובמבר, נראה כי בחברה יוותרו על המכרז המוסדי ויצאו ישירות במכרז לציבור.

את ההנפקה צפויה להוביל חברת החיתום של פועלים אי.בי.אי, ואליה יצטרפו לידר הנפקות, כלל חיתום ודיסקונט חיתום. ההנפקה תכלול התחייבות חיתומית בהיקף גדול יחסית של כ-40 מיליון שקל (10 מיליון שקל לכל אחד מהחתמים).

גם שלדיאלי תגייס

חברה נוספת שהגישה אמש תשקיף מדף ומתכננת לבצע גיוס בחודש הבא, היא הכשרה אנרגיה, שבשליטת עופר נמרודי. לאחר שביצעה בנובמבר אשתקד הנפקה ראשונה לציבור, שבה גייסה כ-100 מיליון שקל, ומכרה למודיעין נתח מהרישיונות תמורת 30.5 מיליון דולר, מעוניינת החברה לבצע גיוס נוסף; בכך יושלמו מקורות המימון לתשלום חלקה (39%) בקידוחי "מירה" ו"שרה", שנאמד ב-60-65 מיליון דולר.

בהכשרה אנרגיה יבצעו את גיוס ההון בדרך של הצעת זכויות לבעלי המניות הנוכחיים של החברה. בכוונת החברה לבצע גיוס בהיקף נמוך יחסית (עשרות בודדות של מיליוני שקלים), אשר יכלול גם אופציות, אשר במידה שימומשו, יכניסו לקופת החברה סכום משמעותי יותר.

חברה נוספת המחזיקה בזכויות לרישיונות החיפוש הימיים "מירה ו"שרה", שלדיאלי, מתעתדת אף היא לבצע גיוס הון. שלדיאלי, שלד בורסאי שמוזג לפני כחצי שנה לחברת IPC, מחזיקה יחד עם קבוצת יולי עופר ז"ל, בחלקים שווים, ב-12.9% מהזכויות בצמד הרישיונות.

על מנת לממן את חלקה בתוכנית הקידוחים פרסמה החברה תשקיף הנפקה, הכולל גיוס מיידי בהיקף של 30.4 מיליון שקל במניות, ושתי סדרות כתבי אופציה, שאם ימומשו במלואן, יוסיפו לקופתה כ-37 מיליון שקל. חברת פרימיום, המחזיקה עשירית מהזכויות של קבוצת עופר ברישיונות, השלימה אתמול גיוס בזק של 4.2 מיליון שקל.