עיסוי בשוקולד: תחום טיפולי הספא הופך ליצירתי ולתחרותי

אפר מהר געש, קריסטלים מהים, אורז מבושל ושוקולד חם - בענף שבו התחרות עזה ותרבות הקופונים מרחפת מעל, מכוני הספא ממציאים את עצמם כל יום מחדש

הספא הפך בשנים האחרונות למקום בילוי רומנטי ומקום מפלט מלחצי היומיום המועדף על ישראלים רבים. על כך מעידה האינפלציה במכוני הספא הצצים במחוזותינו כמו פטריות אחרי הגשם ובתרבות הקופונים וחבילות פינוק יומיות הפורחים בתחום.

האינפלציה הזו, שהחריפה את התחרות על גופו וכיסו של הלקוח, גוררת את השחקנים בענף לא רק למלחמת מחירים, אלא גם ליצירתיות בגיוון תפריט הטיפולים: החל במריחת שוקולד חם, שמנת מתוקה ויוגורט אורגני על הגוף - וכלה בעיסוי בשקיות בד ממולאות באורז הודי מבושל או במקלות במבוק (ראו בהמשך).

"אין מנוס", מסביר גורם בענף, "התחרות הקשה בענף - המתחלק לשתי קטגוריות: ספא לשימוש יומי וספא משולב עם לינה - מחייבת את כל מי שלוקח את הספא שלו ברצינות, לחדש, לרענן ולהפתיע גם את אלה שראו וחוו הכל, ולא רק".

לדבריו, ריבוי השחקנים ומלחמת המחירים אמנם שוחקים את הרווחיות, אך עושים טוב לתדמית הענף ולצרכנים במובן הזה שרמת המטפלים והשירות בעלייה מחד ורמת המחירים בירידה מאידך.

גורמים בענף מעריכים כי במכוני הספא הגדולים, הוותיקים והמוכרים בבתי-המלון ומחוצה להם, חלה ירידה של כ-10% בתעריפון הטיפולים בשנה האחרונה, ואילו במכוני הספא העצמאים, הקטנים והפחות מוכרים מדובר בירידה חדה הרבה יותר של כ-30%.

מנגד, טוענת ענבל לשם, מנהלת השיווק של אתר הקופונים "גרופון", כי בתחום הקופונים - המציעים טיפולי ספא בהנחה של כ-50% - לא מורגשת ירידה במחירים. "תחום טיפולי הספא והביוטי נחשב אצלנו לאחד הקטגוריות העיקריות ועם ביקושים חזקים, הן מצד בתי העסק המפרסמים אצלנו והן מצד הלקוחות רוכשי הקופונים".

כך או כך, נראה כי תחזיות פסימיות ודיבורים על מיתון ממשמש ובא מתחילים לתת את אותותיהם: מבדיקה שערך אתר השוואת המחירים זאפ עבור "גלובס" עולה כי בשבוע האחרון חלה ירידה של כ-10% בהתעניינות הגולשים בטיפולי ספא.

"ייתכן כי בשל רוחות המיתון המרחפות באוויר, נרשמה רמת התעניינות נמוכה יחסית בתחום הנחשב למותרות", אומרת ליאת אלון, מנהלת השיווק של זאפ.