רוצים להופיע בתוכנית הבוקר של קשת? שלמו 8,000 שקל

הנתון עולה מהצעת מחיר שהעבירה חברת ההפקה לחברות מסחריות ■ הרשות השנייה: "חל איסור על גביית תשלום מהמשתתפים" ■ קשת: "המקרה ייבדק"

חשיפה של 5 דקות בתוכנית הבוקר של זכיינית ערוץ 2 קשת עולה 8,000 שקל - כך עולה ממסמך שהגיע לידי "גלובס". בשני מסמכים מטעם חברת ההפקה של תוכנית הבוקר "יום חדש" עם טלי מורנו ודן שילון, נמצאת הצעה מתומחרת ל"כתבה" באורך של 5 דקות במסגרת פינת התרבות הפנאי והטיולים בתוכנית, בהגשת סער שיינפיין ונטלי עטיה.

בדברי ההסבר שנשלחו לחברות מסחריות נכתב כי "במסגרת התוכנית בימי רביעי ושישי תשודר כתבת חוץ בהנחיית סער שיינפיין ונטלי עטיה אשר תעסוק בהמלצות בנושא תרבות, פנאי וטיולים. במסגרת הכתבה יבקרו השניים באתרי בילוי שונים, יחוו חוויות במתחמי אטרקציות, יסיירו מסלולים ייחודיים, ייקחו חלק בהפעלות שונות ומגוונות, יספרו לצופים על מקומות לינה ואירוח להעביר בהן את הלילה ועוד".

בפרטי העסקה מוסבר כי "הכתבות יצולמו בלוקיישנים שעליהם נחליט במשותף יחד עם אנשי התוכן של התוכנית והלקוח; נושא הכתבות יכול להיקבע יחד (כפוף לאישור עורך התוכן וכפוף לרגולציה); קיימת אופציה לשלב פרזנטור של האתר בו מבקרים; אורך כל אייטם - כ-2-3 דקות; אורך כל הכתבה - כ-5 דקות".

כדי להפוך את התשלום לאטרקטיבי יותר, כוללת העסקה גם את הכנסת הכתבה המצולמת לאתר האינטרנט של קשת, mako. "כל הכתבות ייגזרו ויועלו למתחם פינת הטיולים ב'יום חדש' באתר mako".

עוד מצוין במסמך כי בכפוף לשיקולי עריכה, "בכל עמוד כתבה ניתן יהיה להוסיף מלל קצר על מה שהוצג בכתבה ולינק לאתר האינטרנט של המקומות בהם עסקנו בכתבה. אנחנו בעיצומם של צילומים. צולמו עד כה כ-30 כתבות בנושאי תרבות, פנאי וטיולים. אשמח שגם אתם תהיו על המפה. עלות ההשתתפות בהפקה עבורכם היא 8,000 שקל".

המסמך מדגיש גם כי 30 הכתבות ייאספו יחד וישודרו בשידור חוזר כתוכנית טיולים שלמה בקשת.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה כי "אנו נקיים בדיקה ספציפית לגבי התוכנית האמורה מול קשת. יודגש כי על-פי החוק יש לקיים הפרדה מלאה בין עיסוק בתכנים לבין פעילות פרסומית, וחל איסור מוחלט על גביית תשלום מאורחים/משתתפים עבור השתתפות בתכניות טלוויזיה או רדיו.

"יצוין כי הרשות מקיימת בדיקה יסודית בנושא זה, וכל הפרה בעניין זה, הכוללת בקשת תשלום עבור אייטם בתוכנית, הינה הפרה שתטופל על-ידי הרשות במלוא החומרה. גורמים שנדרשו לשלם עבור השתתפותם בתוכניות מוזמנים להודיע לרשות השנייה, והעניין יטופל באופן הראוי".

מקשת נמסר בתגובה: "קשת מקפידה לפעול על-פי הכללים. המקרה המדובר ייבדק".