משבר בענף: אתר ynet יפטר כ-10% מהעובדים

צעדים אלה מצטרפים לפיטורים שנעשו בשבוע שעבר באתר נענע10, במסגרתם פוטרו 15-20 עובדים, חלקם ממחלקת התוכן ■ בנוסף נערכו פיטורים גם בוואלה

המשבר בענף הפרסום מגיע גם לאתר ynet: האתר מקבוצת "ידיעות אחרונות" נוקט צעדי התייעלות, כולל פיטורים של כ-10% מהעובדים, כדי להתמודד עם הירידה בהכנסות מפרסום שפוגעים בכל שוק האינטרנט הישראלי.

ענף הפרסום המקומי סובל ממשבר, שנובע ברובו מהשלכות המחאה החברתית בקיץ האחרון ומהעובדה שהמפרסמים חוששים לצאת בקמפיינים שיווקיים ופרסומיים גדולים.

מ-ynet נמסר: "אין תגובה".

בחודש שעבר הצליח אתר ynet לעקוף לראשונה את אתר וואלה לפי סקר TIM לחודש אוקטובר, שבודק את שיעור החשיפה של גולשים לאתרי אינטרנט. מנתוני הסקר עלה כי אתר ynet השיג בחודש שעבר שיעור חשיפה של 61.9% לעומת 60.2% של אתר וואלה.

את ההישג אפשר לשייך, בין היתר, לסיקור אירועי שחרור גלעד שליט באוקטובר ולעובדה ש-ynet נתפס כאתר החדשות המוביל.

על-פי נתוני אוקטובר של גוגל טרנדס, כלי המדידה של גוגל, אתר ynet עדיין נמצא מאחורי וואלה עם 1.2 מיליון גולשים שונים ביום לעומת 1.4 מיליון גולשים שונים ביום לאתר וואלה.

צעדי ההתייעלות של ynet מצטרפים לפיטורים שנערכו בשבוע שעבר באתר נענע10, במסגרתם פוטרו 15-20 עובדים, בין היתר ממחלקות התוכן, המכירות והטכנולוגיה.

יש לציין כי בנענע10 הפיטורים נעשו לא רק על רקע משבר הפרסום אלא גם לאור מצבו של ערוץ 10, שמחזיק ב-50% מהבעלות על האתר. ערוץ 10 עצמו ביצע קיצוצים ונמצא כרגע בקשיים ומקפיא תוכניות והפקות.

ערוץ 10 עומד בפני סכנת סגירה בעקבות החלטת ועדת הכלכלה לא לדחות את החזרי התמלוגים ודמי הזיכיון. יחד עם זאת, הערוץ ממתין לדיון שני בוועדת הכלכלה ולהתערבותו של שר התקשורת משה כחלון בעניין. הערוץ צפוי לסיים את השנה עם הפסדים של 60 מיליון שקל.

בנוסף, נערכו קיצוצים באחרונה גם באתר וואלה, ב"מעריב", בערוץ 10, במשרד הפרסום מקאן-אריקסון ואחרים.

גורם בענף האינטרנט אמר לאחרונה ל"גלובס" כי "קיימת פגיעה קריטית בענף, אך המצב הנוכחי לא יימשך לנצח. מפרסמים לא יוכלו לתת למותגים שלהם להיעלם - אי-אפשר שמותג לא יופיע בטלוויזיה חצי שנה".