הודות למכירת נכסים ושיערוכים: אפריקה הרוויחה 148 מ' ש'

הרווח מיזמות נדל"ן הסתכם ברבעון בכ-788 מיליון שקל לעומת 78 מיליון שקל ברבעון המקביל ■ איזי כהן: "ממשיכים לרכז משאבים רבים בהשבחה ופיתוח של פרויקטים פעילים בישראל, רוסיה ובמזרח אירופה"

קבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב דיווחה היום (ג') על תוצאותיה לרבעון השלישי של שנת 2011. הרווח המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם ברבעון בכ-148 מיליון שקל לעומת רווח של כ-1 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד, על רקע מכירת נכסים ושערוך של נכסים אחרים.

הרווח בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-230 מיליון שקל לעומת רווח של כ-1.2 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח מיזמות נדל"ן הסתכם ברבעון בכ-788 מיליון שקל לעומת רווח של 78 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הזינוק נובע בעיקרו מהשלמה המוצלחת של העסקאות למכירת קניון פלורה, בצ'כיה ובניין לאונרד 88, בארה"ב יחד עם רווח בגין עליית ערך הנכסים ברוסיה בעיקר, בגין פרויקט אפי מול עם השלמת עסקת רכישת חלקה של עיריית מוסקבה.

הרווח מיזמות נדל"ן בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-1.04 מיליארד שקל לעומת כ-164 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

באפריקה מציינים כי הקבוצה ממשיכה לקדם את אסטרטגית הרחבת פעילות וגידול בהכנסות מנכסים מניבים. סך ההכנסות מהפעלת והשכרת נכסים מניבים הסתכמו ברבעון בכ-185 מיליון שקל בהשוואה לכ-102 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. סך ההכנסות מהפעלת והשכרת נכסים מניבים בתשעת החודשים של השנה הסתכמה בכ- 485 מיליון שקל בהשוואה לכ-331 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח מהשכרה והפעלת נכסים הסתכם ברבעון בכ-113 מיליון שקל לעומת כ-87 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-30%. הרווח מהשכרה והפעלת נכסים בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-294 מיליון שקל לעומת כ-256 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 15%.

איזי כהן: החברה מוכנה היטב להתמודדות עם המשבר הכלכלי העולמי

יתרת הנדל"ן להשקעה (פרויקטים מניבים) הסתכמה בסוף הרבעון בכ-8.7 מיליארד שקל, יתרת נדל"ן להשקעה בהקמה (פרויקטים מניבים בהקמה) הסתכמה בסך של כ- 3.6 מיליארד שקל, עלות מלאי הבניינים למכירה (פרויקטים למגורים) הסתכמה בכ-2.9 מיליארד שקל ויתרת מלאי הקרקעות של החברה הסתכמה בכ-1.8 מיליארד שקל.

יתרות הנזילות שברשות הקבוצה במאוחד, לרבות השקעות לזמן קצר ליום 30 בספטמבר 2011 מסתכמות בכ-2.1 מיליארד שקל לעומת 2.8 מיליארד שקל בסוף 2010.

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, אמר כי "אנו שמחים לדווח ברבעון על המשך התנופה העסקית בכל חברות הבנות תוך, הצגת גידול משמעותי בפעילותן והגדלת הרווחיות ואיתנותן הפיננסית. אנו מאמינים ביכולתנו להמשיך במגמה זו. הנהלת חברת האם והחברות הבנות ממשיכות לרכז משאבים רבים בהשבחה ופיתוח של פרויקטים פעילים בישראל, רוסיה ובמזרח אירופה. זאת, לצד התחלת מספר פרויקטים חדשים בתחום הנכסים המניבים הזוכים לליווי פיננסי מצד גופים בנקאיים בארץ ובעולם".

"במהלך הרבעון המשיכה הקבוצה באסטרטגיה של הגדלת יתרות הנזילות והמזומנים. וכן, פעלה החל מתחילת השנה להקטנת היקף החוב דרך פירעון מוקדם ורכישה עצמית של אג"חים בשוק בהיקף כולל של כ-1.2 מיליארד שקל (במונחי פארי). וזאת מתוך, מטרה להמשיך בתהליך הקטנת התחייבויותיה וחיזוק מבנה ההון של הקבוצה. אפריקה מתמודדת בימים אלה עם חוסר הוודאות המאפיין את השווקים בארץ ובעולם כאשר, לרשותה עומדים תזרים מזומנים חיובי, מבנה הון יציב ומצבת ההתחייבויות שטופלה כראוי בזמן כך שתוכל לצלוח תקופה זו ולהמשיך בפעילות הייזום, בנייה והשבחה של נכסים המבוססים על מלאי קרקעות קיים רחב ואיכותי העומד לרשותה בארץ ובעולם בתחומי מגורים ונכסים מניבים".