יחימוביץ': "בלי ההסתדרות כולם במדינה היו עובדי קבלן"

יו"ר מפלגת העבודה בראיון לגלי צה"ל: "בלי הסתדרות חזקה וועדים חזקים, כל העובדים בישראל יהיו עובדי קבלן ב-24 שקל לשעה"

יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', הגיבה הבוקר בראיון לגלי צה"ל, להתרחשויות בוועידת מפלגת העבודה אמש בה קרא ח"כ עמיר פרץ לעופר עיני, בוגד ותקף אותו באגרסיביות.

"זאת הייתה ועידה מאוד מוצלחת. המפלגה לא ידעה נוכחות כל כך מאסיבית כבר הרבה מאוד שנים. הנאום של עמיר זכה למחאה גורפת וקשה של הקהל. הצטערתי על הטונים, על ההאשמות, על זה שהנושא הפך לכל-כך ייצרי. בסך הכל הבאנו לדיון את המשך ההסכם מול ההסתדרות".

- זו פעם ראשונה שאנחנו שומעים הטחת האשמה כל-כך מחודדת בעופר עיני.

"אני יו"ר מפלגת העבודה, ואתה צריך לראיין אותם כדי להגיב לזה. האחריות שלי היא לא לתת למפלגת העבודה לדמם. ההתקשרות עם ההסתדרות נמשכת כבר 15 שנים. מרגע שהנושא עלה לדיון החלטתי להביא את זה להכרעה דמוקרטית של הוועידה".

"הנוהג במפלגת העבודה הוא להצביע בפתקים ובגלוי כי אחרת זה נמשך הרבה מאוד זמן והצירים לא אוהבים את זה. כשרוצים למתוח ביקורת ולערער על סמכות היו"ר אפשר להמציא המון דברים. אני זוכה כאן לתמיכה מאוד רחבה של כל גורמי המפלגה. הוועידה הראתה את זה".

"אני לא פוחדת ממבחנים בפוליטיקה. זו הייתה טבילת אש פוליטית משמעותית ראשונה ואני שמחה שזו הייתה ההכרעה. לגופו של עניין, בלי הסתדרות חזקה וועדים חזקים, כל העובדים בישראל יהיו עובדי קבלן ב-24 שקל לשעה".

- את לא חוששת מפיצוץ או פילוג במפלגה?

"אני מעדיפה לא למתוח ביקורת אישית. צריך לשאול את עמיר פרץ מה הוא רוצה. אנחנו לא רוצים פלגנות. המפלגה צריכה לעמוד בהרמוניה. כל גורמי המפלגה מתייצבים לצידי ואני קוראת לכולם לשלב ידיים ולעבוד יחד".