תשובה נכנע ללחץ: "אזרים כסף לדלק נדל"ן"

תשובה לא מציין כמה כסף הוא מוכן להזרים, אך מבהיר: "שמעתי את הביקורות, ואני קשוב להן" ■ האם הכסף יגיע מדיבידנד ענק שימשוך מקבוצת דלק? מוקדם יותר היום הודיעה דלק על רכישת כהן פיתוח ורווח הון אדיר של 2.4-2.9 מיליארד שקל

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק , הודיע היום (ה') למחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן כי הוא מוכן להזרים עוד כסף לחברה במסגרת הסדר החוב, מעבר ל-300 מיליון השקלים אליהם התחייב. מחזיקי האג"ח דרשו מתשובה להזרים מיליארד שקל.

כזכור, מתווה הסדר החוב שהציע פרופ' אמיר ברנע למחזיקי האג"ח של דלק נדלן כלל הזרמה של 300 מיליון שקל על-ידי תשובה, וכן כלל "תספורת" של 900 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. תשובה לא מפרט בהודעתו היום כמה כסף הוא מוכן להזרים, אך המהלך מראה כי הוא נכנע ללחץ הציבורי.

"שבתי ובחנתי במהלך הימים האחרונים את המתווה שהוכן לחברת דלק נדל"ן על-ידי פרופ' אמיר ברנע ושמעתי את הביקורות ואני קשוב להן", כותב תשובה בהודעה. "במשך 3 השנים האחרונות נעניתי בחיוב לבקשות החברה לסיוע כספי מתוך אמונה שבכך תצליח להעלות על דרך חדשה. גם היום אני נכון להמשיך ולסייע לחברה במטרה לעזור לה לצלוח את התקופה ולהבריא אותה, ולשפר את המתווה שהכין פרופ' ברנע עבורה".

גילעד אלטשולר: "אם יצחק תשובה לא ישלם, לא ניתן לו כסף. ובלי כסף אין גז. ובלי גז אין תשובה"

לדבריו, "אני מוכן להגדיל את סכומי השתתפותי במסגרת ההסדר שיגובש ולהזרים לחברה סכומים נוספים, מעבר לסכומים שצוינו בהצעה של ברנע, וזאת במסגרת מתווה מקובל שיוסכם בין כל הצדדים".

נציין כי היום דיווחה קבוצת דלק על רכישת מניות השליטה בכהן פיתוח, המחזיקה בשותף הכללי של אבנר, בפרמיה משמעותית. בעקבות כך, תשערך הקבוצה את החזקותיה הנוכחיות ביה"ש אבנר כלפי מעלה, וצפויה בשל כך לרשום רווח הון חשבונאי של 2.4-2.9 מיליארד שקל, שתוכל בתנאים מסוימים לחלק לדבידנד.