לבייב מאבד שוכר גדול בפרויקט במוסקבה: אפי פיתוח כשלה במכירת שטחים בשווי של 350 מ' ד'

דיווחים ברוסיה: אלפא בנק, הבנק המסחרי הפרטי הגדול ביותר ברוסיה, החליט שלא לרכוש את השטחים בשלב השלישי של הפרויקט המסחרי אקוומרין במרכז מוסקבה ■ הערכות: סיבת הפסקת המגעים קשורה למצב הכלכלי באירופה

אלפא בנק, הבנק המסחרי הפרטי הגדול ביותר ברוסיה, החליט שלא לרכוש מאפי פיתוח , החברה הבת של אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, את השטחים בשלב השלישי של הפרויקט המסחרי אקוומרין (‏Aquamarine‏) במתחם אוזרקובסקיה שבמרכז מוסקבה ברוסיה, לאחר מגעים של יותר משנה, כך מדווחים העיתונים הכלכליים ברוסיה.

‏כזכור, במאי 2010 פרסמו העיתונים ברוסיה כי אפי פיתוח מנהלת מגעים עם אלפא בנק, על מנת להשכיר לו שטחים מסחריים בשטח 35 אלף מ"ר בשלב השלישי של מתחם אקוומרין במוסקבה. זאת לאחר שהבנק חיפש שטחים לריכוז פעילותו במשך יותר מ-4 שנים. השנה, לפי העיתונים ברוסיה, עברו הצדדים לנהל מגעים על מכירתם של שלושה בניינים מתוך ארבעה בשלב השלישי של הפרויקט לידי אלפא בנק, בשטח כולל של 63 אלף מ"ר.

‏העיתונים ברוסיה מדווחים ששווי העסקה הוערכה, לפי מומחים בענף, ב-350 מיליון דולר. אולם כעת החליט אלפא בנק כי הוא לא ממשיך במגעים לרכישת הפרויקט מידי אפי פיתוח. ההערכות הן שסיבת הפסקת המגעים קשורה למצב הכלכלי באירופה.

‏בהתייחס לפרויקט אקוומרין ציינה אפי פיתוח בדוחותיה לרבעון השלישי של 2011, כי סיום בנייתו של השלב השלישי של פרויקט אקוומרין צפוי ברבעון הראשון של 2012. כן ציינה החברה בדוחותיה כי היא בודקת כמה אפשרויות למכירתו או השכרתו של הפרויקט, בחלקו או בשלמותו, וכי מגעים עם רוכשים ושוכרים פוטנציאליים נמשכים.

‏בעניין הדיווחים ברוסיה על סיום המגעים עם אלפא בנק, ציינה אפי פיתוח בתגובה: "אפי פיתוח, כפי שציינה בדוחותיה הכספיים לרבעון השלישי שפורסמו לאחרונה, מקיימת מו"מ עם קונים או שוכרים פוטנציאלים לגבי בנייני המשרדים בפרויקט אוזרקובסקיה 3. החברה, בהיותה ציבורית, תדווח כמקובל".